Mint ismert, vizsgálatot indítottak a Teslával szemben, miután tavaly novemberben egy féktelenül száguldó Model Y – két áldozatot követelve – halálos balesetet okozott Kínában. Annak vezetője szerint az autó fékrendszere hibásodott meg, viszont Elon Musk váltig állította, hogy nem műszaki meghibásodás vezetett a tragédiához.
Bár számos esetben érte (jogos) kritika az amerikai villanyautó-gyártót, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatala (NHTSA) arra a következtetésre jutott, hogy
a sofőr hibázott, és ahogyan több másik esetben is előfordult, nem a fék-, hanem a gázpedált nyomta be teljesen a baleset előtt.
Megállapították ugyan, hogy az 55 éves sofőr alkoholt és kábítószert sem fogyasztott, mielőtt volán mögé ült, de a médiában tett nyilatkozataival ellentétben 100 százalékos gázpedál-állást olvastak ki az adatokból. Öt másodperccel a becsapódás előtt egészen 164 km/óráig gyorsult a Model Y, és egyáltalán nem fékeztek, csak a kormányt mozdították el. Kiderült, hogy rövid időre a menetstabilizátor is bekapcsolt, átmenetileg 159 km/órára lelassítva az autót, ami aztán visszagyorsult.
Egyesek megkérdőjelezik, tényleg a véletlen műve volt-e, hogy a sofőr huzamosabb ideig a rossz pedált tartotta benyomva, de a hivatalos állásfoglalásra csak a végleges rendőrségi jelentősből derül majd fény – írja a vizsgálatok első eredményeivel kapcsolatban a Carscoops. Persze, az egyáltalán nem új keletű, hogy összekeverik a gáz-, illetve a fékpedált.