Nem mondhatni hétköznapinak a látvány, amikor Budapest belvárosában feltűnik egy tréler, dugig tömve Simson Schwalbe és S51 Enduro motorokkal. Hétvégén mégis ez a látvány fogadta a járókelőket a fővárosban.
Technika
A Simson az 1970-es évekre kivezette a madarakról elnevezett típusokat (Spatz: veréb, Sperber: pacsirta, Habicht: sólyom), csak a Schwalbe maradt a modernebb S50-es mellett. Ezt követte az S51-es az 1980-as években, ami egyfajta ráncfelvarrás volt az elődhöz képest. Teljesítményben ezek gyárilag a 3-4 lóerős tartományban mozogtak, az S51 Enduro elvileg 3,75 lóerőt adott le 5500/perc fordulaton.
De miért vásárol ekkora tételben valaki Simsonokat?
A KGST-s járművek nosztalgiafaktora nem csak a Ladák árait lőtte az egekbe. A kétkerekűek között a Simson áremelkedése a legfeltűnőbb. 10-15 éve még a Simson volt a legolcsóbb belépő a kismotorok bütykölős, benzinszagú világába, ma már azonban több százezer forintét cserélnek gazdát ezek a gépek, és a milliós tétel sem ritka.
Jelenleg durván 70 darab Simson-gyártmányú motor van a legnagyobb hazai használtmotoros-portálon, és az átlagár 400-500 ezer forint. De van három darab, ami bőven egymillió forint felett cserélhet gazdát. Viszont ha a fotón látható példányok külföldre mennek, márpedig olvasónk beszámolója szerint a tréler külföldi rendszámos, akkor még többet kérhetnek érte, Németországban ugyanis még nálunk is nagyobb nosztalgiafaktor a Simson.
Természetesen az is lehet, hogy a motorokat egy kiállításra szállítják, ez eddig nem derült ki.