Ha messzire utazik az ember, akkor bizony el kell döntenie, hogy milyen utazási módot választ a cél elérése érdekében. Amennyiben úgy döntünk, hogy otthon hagyjuk a kocsit, akkor a meglátogatni kívánt városban szinte biztosan a közösségi közlekedésre leszünk szorulva, ha csak nem választjuk az autóbérlést. Egy francia startup arra keresi a megoldást, hogyan vihetné mégis valaki magával a kocsit, ha esetleg úgy dönt, hogy busszal utazik. Futurisztikus koncepció, kétség nem fér hozzá, de van benne fantázia!

A Symone által megálmodott koncepció egy négytengelyes alapjárművet takar, ami lényegében két szinttel rendelkezik. Ebben az értelemben tehát emeletes busznak tekinthető. Az alsó szint lényegében egy utazórész, amely az első osztályú intercity vonatok utasterével mutat hasonlóságokat.

Ha nem tudod letenni az autódat, akkor ez a busz neked való 1

A hagyományos turistabuszokkal ellentétben ennél az autóbusznál a karosszéria bal oldalára került az utasfolyosó, az üléspárokat pedig a busz másik oldalán helyezték el. Bár normál esetben 2+2-es üléselrendezést alkalmaznak egy távolsági autóbusznál, a Symone által megálmodott koncepcióban inkább csak páros ülések állnak rendelkezésre. Ily módon összesen 18 fő foglalhat helyet a jármű fedélzetén.

Ha nem tudod letenni az autódat, akkor ez a busz neked való 2

Az autóbusz tetején összesen négy személyautó szállítására nyílik lehetőség, de a hátsó traktusban még motorkerékpárok vagy biciklik is elhelyezhetők. Mi ezzel a koncepcióval a tervezők célja? Elsősorban az, hogy csökkentsék a francia autópályákon tapasztalható forgalmat. Bár a hajtásláncával kapcsolatban nem árultak el részleteket, annyi bizonyos, hogy hidrogén-üzemanyagcellás lenne. Az első prototípust várhatóan a 2024-es párizsi olimpián fogják bemutatni és a tervek szerint 2030-ra már százasával fogják gyártani.