Évek óta egyre nagyobb méreteket ölt a hivatásos sofőrök hiánya az Európai Unió területén, ami az autóipart is masszívan érinti, ugyanis újautó-vásárlók ezrei várják, hogy végre megkapják autóikat.

Egyes autógyártók azonban nem tudnak várni tovább, így házon belül oldanák meg a sofőrhiányt. Mind a többek között Fiat- és Peugeot-modelleket gyártó Stellantis, mind pedig a Renault e-mailben és plakátokon kezdte el toborozni gyári dolgozóit, hogy inkább üljenek volán mögé – számolt be a hírről az Automotive News Europe.

Úgy tudni, a Stellantisnál 140-en már jelentkeztek is a kamionsofőri lehetőségre, főként Franciaországból, Olaszországból és Spanyolországból.

A jelentkezők később dönthetnek úgy, hogy visszatérnek a gyártósor mellé, de új állásukat is megőrizhetik a Stellantis közlése szerint. A cégcsoport emellett más módszereket is megpróbál bevetni annak érdekében, hogy eljuttassa az autókat ügyfeleihez, például úgy, hogy ők maguk érte jöhetnek és átvehetik.

Egy szóvivőre hivatkozva azt írja a portál, hogy a Renault-nál néhány alkalmazott teherautó-vezetői kiképzése már megkezdődött az Adecco Group munkaerő-kölcsönző céggel együttműködve.

A Stellantisnál pedig nemcsak a képzéseket és a jogosítványszerzés egyéb költségeit térítik meg, de a logisztikai problémák mielőbbi felszámolása végett már saját teherautók vásárlását is fontolgatja, igaz, erről végleges döntés egyelőre nem született. Állítólag a konszern kelet-franciaországi üzeméből autók ezreit nem tudták eljuttatni a vevőkhöz, ezért számos járművet a gyártól néhány kilométerre található, elhagyott repülőtéren kellett leparkolni.

A Stellantis mellett a Renault és a Volkswagen is küzd szállítási problémákkal, ami az előbbi esetében az éves eredményeken is meglátszik.

Még a koronavírus-járvány kirobbanásakor bekövetkező chiphiánnyal kezdtek el súlyosbodni a logisztikai fennakadások, majd tovább rontott a helyzeten Ukrajna orosz megszállása. Sok európai kamionsofőr ugyanis Ukrajnából érkezett, ám ezt a szálat a háború majdnemhogy teljes mértékben elvágta.