Ma reggel landoltak az alábbi képek digitális levelesládánkban. Olvasónk küldte nekünk Németországból, ahol egy igazán különleges modellre bukkant.

Sziasztok! Ezt a vasat pár napja fotóztam Münchentől nem messze, ahol lakom. Azt látom, hogy X, és azt is, hogy M, sőt hibrid is. Itthon még biztos nem mutatták be, de talán ti már tudtok róla valamit. Elképesztő nagy, láthatóan a fél járdát lefoglalja az orra, pedig a csóka a falra állt!

Zoltán jól írta, tudunk az autóról, olyannyira, hogy jelenleg Szörényi Andris kollégánk az Egyesült Államokban teszteli a modellt, szóval hamarosan nagyon részletesen beszámolunk nektek róla. De addig is, néhány száraz adat a BMW XM-ről.

Olvasónk buktatta le minden idők legerősebb utcai BMW-jét 1

Az XM nemcsak azért különleges, mert elsőként kap plug-in hibrid hajtásláncot az M GmbH történetében, hanem azért is, mert a BMW M1 (1978-1981) óta ez az első olyan bajor típus, amelyet nem egy létező BMW-modell alapjaira fejlesztettek, hanem teljesen önálló.

Olvasónk buktatta le minden idők legerősebb utcai BMW-jét 2

A hibrid hajtáslánc összteljesítménye 653 lóerő, legnagyobb nyomatéka 800 Nm. 2023 őszén érkezik a kínálatba a BMW XM Label Red, azaz a piros címkés verzió, amely minden idők legerősebb utcai BMW M modelljeként vonul be a cég történetébe.

Ebben a verzióban a 4,4 literes, V8-as benzines turbómotort 585 lóerősre (489-ről), 750 Nm-esre (650-ről) hangolják (a villanymotor értékei nem változnak), a rendszerparaméterek így elérik a 748 lóerőt és 1000 Nm-t!

Olvasónk buktatta le minden idők legerősebb utcai BMW-jét 4