Kedd óta informatikai problémák akadályozzák a gépjárművekkel kapcsolatos hivatali ügyintézést Magyarországon. A Telex témára rálátó forrása szerint az átírással, illetve a gépjárművek forgalomba helyezésével kapcsolatos funkciók nem működnek, és egyelőre nem is látszik, hogy mikor oldódik meg a probléma.
Az átírás és forgalomba helyezés teendőit a Miniszterelnökséghez tartozó kormányhivatalok végzik, de a Belügyminisztérium felügyeli a központi járműnyilvántartást, amelyben rögzítik, illetve adásvétel esetén megváltoztatják a tulajdonosok vagy az üzemben tartók adatait.
A Miniszterelnökség szerint a szakrendszer hibája miatt szünetel a gépjármű-ügyintézés, de hozzátették, hogy az üzemeltető dolgozik a hiba elhárításán. Az időponttal rendelkező érintett ügyfelekkel új időpontot egyeztetnek a kormányablakok.
A Telex információi szerint az előre bejelentett hivatali leállás oka egy olyan fejlesztés volt, amelyben szerették volna összekötni a magyar járműnyilvántartást egy nemzetközi körözési adatbázissal, hogy a korábbinál egyszerűbben és gyorsabban lehessen ellenőrizni az alvázszám és a rendszám alapján, hogy egy autó nem lopott-e.
A fejlesztés utolsó lépése során, kedden előre bejelentett módon szünetelt az ügyintézés. Ekkor történhetett valamilyen fennakadás, ezért most tíz percekre válik elérhetővé az adatbázis, így viszont egy átírási folyamat sokszor a közepén szakad meg és az okmányiroda nem tudja kiállítani az új forgalmi engedélyt. A hiba nem érinti a műszaki vizsgáztatást és az eredetiségvizsgálatokat, az ezeket kiszolgáló rendszer működőképes.