Ahogy Bahreinben az alpine-os Esteban Ocon esetében, a vasárnapi Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon is kiosztottak egy 5 másodperces időbüntetést, amiért egy versenyző a rajtkockából kilógva állt fel a starthoz.

Ezúttal Fernando Alonso hibázott, és az oconos párhuzam még nem ért véget, ugyanis ahogy Szahírban Oconnál, Dzsiddában Alonsónál is az 5 másodperc letöltése előtt értek az autóhoz a bokszutcában, ami újabb 10 másodperces időbüntetést hozott – nem túl sportszerű módon ezt a futam végén osztották ki (valószínűleg a Mercedes „feljelentésének” köszönhetően).

Alonso előbb elbukta a 3. helyét – a mercis George Russell örökölte meg azt –, ám miután az Aston Martin fellebbezett, ugyanis álláspontjuk szerint azzal nem végeztek munkát az autón, hogy egyszerűen betolták alá a hátsó emelőt, és több példát is hoztak arra, hogy ezért korábban nem járt büntetés, a versenybírók visszakoztak, visszavonták a plusz 10 másodpercet.

Az eset megint csak nem vet túl jó fényt a Nemzetközi Automobil Szövetségre (FIA), de igyekeznek kiköszörülni a csorbát, revíziót ígérnek, az Ausztrál Nagydíjra már tiszta lehet a kép, mit szabad és mit nem az ilyen büntetések letöltését illetően.

„A versenybírók azért döntöttek a felülvizsgálati kérelem elfogadása mellett, mert az érintett csapat új bizonyítékkal állt elő az autón folyó munka meghatározását illetően, melyre egymásnak ellentmondó precedensek voltak, erre világított rá ez az eset” – mondta az FIA szóvivője. „A kérdést ezért a Sportszakmai Bizottság következő, március 23-i ülésén megvitatjuk, és még a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj előtt tisztázást adunk ki” – szögezte le.