George Russell – aki a versenyzői érdekképviselet (GPDA) vezetője – előbb „megörökölte” a harmadik helyet a vasárnapi Szaúd-arábiai Nagydíj leintése után a megbüntetett Fernando Alonsótól, majd a kétszeres vb-győztes spanyolnak végül mégis visszaadták a dobogós pozíciót csapata, az Aston Martin fellebbezése nyomán.

Alonso nem sokkal a rajt után azért kapott öt másodperces időbüntetést, mert nem megfelelően állt fel a rajtrácsra. A spanyol versenyző ezt a szankciót a biztonsági autós szakasz alatt letöltötte, de eközben az egyik szerelő az emelővel hozzáért az autójához. Ezért előbb tíz másodperces időbüntetést szabtak ki, majd visszavonták.

„Úgy érzem, némelyik büntetés túl súlyos, ezért kellene ezek kiszabásakor valamiféle észszerűség” – jelentette ki Russell. „A startnál egy kicsit valóban kilógott balra, de ebből semmilyen előnye nem származott, így az öt másodperces büntetést soknak tartom. A másik esetben szintén túlzottnak érzem a 10 másodperces szankciót.”

Russell arról is beszélt, hogy a szaúdi hétvége során többször beszélgettek a büntetésekről, az a céljuk, hogy ebben a kérdésben „általános kiindulási alapot” határozzanak meg. A brit versenyző véleményét a dzsiddai futamot megnyerő Sergio Pérez is osztotta: „Jó, hogy vannak szabályok, ennek ellenére néha csak a szerencsén múlnak bizonyos dolgok” – fogalmazott a mexikói.

A nemzetközi szövetség (FIA) szóvivője közölte, csütörtökön a szakmai bizottság is egyeztet a kérdésben, a két hét múlva sorra kerülő Ausztrál Nagydíj előtt tisztázzák a felvetődött problémákat.