Évek óta vannak ezer lóerő feletti autótípusok, de mindegyik kis példányszámban gyártott, százmilliókért mért egzotikus technika. Ezért csodálatos amit a Dodge művel az egyre veszettebb Challenger kivitelekkel.
Bár a fókuszban az új elektromos Dodge Charger áll, azért komoly tiszteletadással búcsúznak a benzines típusoktól: a Dodge Challenger Demon utolsó utáni kivitele a Demon 170-es több mint ezer lóerős csomagot kapott, és egyetlen műsorszámban ugyan, de elverte az egész világot.
Amerikában ez a típus még mindig a megfizethető kategória, az elérhető álomautó, amit belátható időn belül, kemény munkával hazavihet egy átlagosan kereső amerikai állampolgár. Most pedig olyan élményben lehet része a Dodge Challenger Demon 170 volánja mögött, amire eddig nem volt példa.
A fejlesztők félredobtak minden egyéb szempontot, és csak a gyorsulásra fókuszáltak. Így az utcai használatra alkalmas, rendszámmal, biztosítással, gyári garanciával rendelkező típus 1025 lóerőt kapott, amivel gurulásból indulva 1,66 másodperc alatt éri el a 96 km/órás tempót.
De az Egyesült Államokban ez kevésbé számít, itt a szent, negyed mérföldes idő adja meg az autók rangsorát, és ezt a távot álló helyzetből 8.91 másodperc alatt tudja a Demon 170, amivel a Bugatti Chiront SS-t is előzi.
Így gyakorlatilag nincs ellenfele, bár a mutatványhoz kell két pont jól felmelegített abroncs a hátsó tengelyre, és egy felgyantázott gyorsulási pálya. Más körülmények között esélytelen elérni ezt az eredményt, és az autó karaktere versenypályás körrekordok elérésére sem alkalmas.
Tényleg egy vérbeli célszerszámról van szó, ami még a pokolian gyors elektremos vetélytársakat is legyűri negyed mérföldön, a Tesla Model S Plaid csak módosított kivitelben tudott 8,831 másodperces időt elérni. Ehhez az eredményhez teljesen átdolgozták a 6,2 literes V8-ast, az előző verzióból csupán a vezérműtengely maradt érintetlen.
A motor immár a Hellephant C170-es külön megvásárolható blokkhoz hasonlít, háromliteres kompresszora 10,5 bar nyomáson dolgozik, és ennyi levegőhöz benzin is kell gazdagon, amit a fejlett üzemanyagrendszer szállít. A Dodge sajtóközleménye szerint óránként 621 liter (!) üzemanyag motorba juttatására képes a rendszer, ami gyakorlatilag megfelel egy átlagos fürdőszobai zuhanyrózsa kapacitásának.
Az igazi mókához etanolban gazdag üzemanyagra van szükség, ha az etanol aránya eléri a 65 százalékot, akkor érhető el csak a 1025 lóerő, és az 1280 Nm nyomaték.
Ekkora erőhöz természetesen átdolgozták a teljes hajtásláncot, új a nyolcsebességes hagyományos automata váltó, vaskosabb a kardántengely, a féltengelyek is a komolyabb igénybevételnek megfelelőek, de a hátsó differenciálmű is új házat kapott, így 53 százalékkal lett erősebb.
A lengéscsillapítót a Bilstein szállította, a kerekek pedig alapáron alumíniumból készültek, de van karbon opció is, utóbbival a tulajdonos faraghat pár kilót az autó teljes súlyából. A hátsó tengelyre különleges, gyorsulási versenyekre kifejlesztett gumik kerülnek, a terület szakértő márkája, a Mickey Thompson készítette a Dodge számára a versenypályán, és utcán is használható gumikat.
A 14 színben elérhető típus ezen felül tud még pár digitális trükköt, a két fékkör szétkapcsolható, így lehetséges kizárólag az első tengely fékezésével a hátsó gumik égetése, melegítése, igény szerint. Rajtprogramból is akad több, a tapadási viszonyoknak megfelelően állítható be az optimális erőleadás.
Legérdekesebb trükkje a levegő hűtése a klímaberendezés segítségével, a rendszer így akár 7,2 celsius fokos levegőt képes a kompresszorral motorba juttatni.
A 3300 példányban készülő típus ezt a teljesítményt a hasonló lóerőt csatasorba állító típusokhoz mérten töredék áron adja. A Dodge Challenger Demon 170 ugyanis 36 millió forintos indulóáron érhető el az Egyesült Államokban.