Bár a Kamion Európa-bajnokság csak május végén startol el, ennek ellenére nem maradnak érdekesség nélkül azok, akiket lázban tart ez a látványsport. Igaz, az idei év első nagy durranása a tengerentúlról, egészen pontosan Brazíliából érkezik. A Volkswagen Constellationból épített versenykamion kisebbfajta szenzációnak tekinthető, ami nemcsak a benne lakozó aszfaltszaggató teljesítménynek köszönhető. Megépítésében a Giaffone Electric startup is részt vett.

Az öttonnás össztömeggel rendelkező jármű a brazil Copa Truck sorozatban fog részt venni idén, ahol az egyik legfontosabb elvárás, hogy a versenykamionoknak legalább ezer lóerős motorral kell rendelkezniük. A különleges járműbe 12,4 literes MAN D26 dízelmotor került, amelyet egyébként az MAN TGX távolsági nyerges vontatókba, valamint a Volkswagen Meteor és Volkswagen Constellation teherautókba építenek be. Az elvárások teljesítése érdekében ezt a blokkot 900 lóerőssé vadították, illetve összekapcsolták egy 100 lóerős villanymotorral, valamint a szükséges vezérléssel.

Elkészült a világ első hibrid versenykamionja 1

Az elektromotor a belső égésű erőforrás teljesítményét támogatja, növelve a hátsó tengelyre jutó nyomatékot. A hajtásláncot kiegészítették akkumulátorral is, így lassításkor a versenykamion képes energiát táplálni az akkumulátorokba a regeneratív fékezési funkciónak köszönhetően. Ez  fontos, hiszen ezzel a versenykamion fogyasztását is csökkenteni lehet.

Hogy mennyire terjed el az újítás ebben a versenysportban az még a jövő zenéje. Egy dolog biztos, a FIA tavaly júliusban már kifejezte azon szándékát, hogy a Kamion Európa-bajnokságban is teret kaphassanak az alternatív hajtásláncok. Innen nézve tehát a brazil Volkswagen versenykamion egy állatorvosi ló, amelyet érdemes lesz nyomon követni idén.