Az új aerodinamikai szabályok 2022-es bevezetése kapcsán az FIA és a Forma-1 legtöbbször hangzotatott érve az volt, hogy az autók könnyebben tudják majd követni egymást, aminek köszönhetően az előzések száma is jelentősen nő.
Úgy tűnik azonban, hogy nem számoltak a Forma-1-ben dolgozó mérnökök kreativitásával, akik különböző aerodinamikai trükkök bevetésével ismét megkavarták a levegőt. A versenyzők is úgy érzik, idén már nem olyan könnyű szorosan egy másik autó mögött maradni, mint akár tavaly, a számok is igazolják a benyomásaikat.
Tavaly 67 előzés/kikerülés volt a Bahreini Nagydíjon, idén viszont csak 30. A szaúdi pályán kisebb volt a visszaesés, de a 38 tavalyi dzsiddai előzés után idén már csak 33-at láthattunk, pedig Max Verstappennek is a mezőny végéről kellett előreverekednie magát.
Carlos Sainz egyenesen úgy érzi magát, mint a régi autókban. „Olyan érzésem volt, hogy sokkal több a turbulens levegő az autók körül. Majdnem pont olyan minden, mint régen” – fogalmazott a spanyol.
A jelenség a padlólemezek továbbfejlesztésének köszönhető, egyre több extra elem kerül fel ugyanis ezekre. Egyes szakértők szerint az FIA és a Forma-1 elszámította magát, valójában túl nagy szabadságot adtak a mérnököknek, akik élnek is ezzel. Az Auto, Motor und Sport szerint a padlólemezekre vonatkozó, a delfinezés kiküszöbölése érdekében bevezetett új szabályok egyenesen öngólt jelentettek, elképzelhető, hogy az FIA-nak ismét be kell majd avatkoznia.