A Forma-1-es csapatoknak 2021 óta be kell tartaniuk egy fixen meghatározott költségplafont, amely annyira azért rugalmas, hogy nagyon megugró infláció vagy túl hosszú versenynaptár esetén lehessen rajta igazítani.

Bekerült azonban a szabályokba egy valóban nem túl logikusnak tűnő rendelkezés is, amely különösen a kisebb csapatokat sújtja. Az előírások szerint a versenyzők fizetései vagy akár egy új gyár építése nem tartoznak a költségplafon alá, egy meglévő gyár felújítása vagy korszerűsítése viszont igen.

Egy kisebb csapatnak márpedig meglehetősen ritkán van pénze arra, hogy új gyárat építsen, a meglévő felújítását pedig csak az autó fejlesztésének kárára tudná megtenni. Ez növeli az egyenlőtlenségeket a mezőny eleje és vége között.

A Motorsport.com szerint a szabályozásnak ezt a furcsaságát már többen szóvá tették, már zajlanak is a tárgyalások arról, hogyan fogalmazzák át a szabályokat. „Ha kiscsapatként nincs jó szélcsatornád, és nem tudsz építeni egy vadonatújat, akkor örökre véged” – jelezte Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke, hogy ez így nagyon nincs rendben.