Mióta az autózás létezik, azóta készülnek nyitott vagy nyitható tetős modellek. A 2000-es években tombolt a nyitható fémtetők kora. Peugeot 206CC, Nissan Micra C+C, VW EOS, Volvo C70, Mercedes-Benz SLK – ezek az autók ugyan látványra kevésbé tudtak elegánsak lenni, mint vászontetős társaik, de kétségtelenül praktikusabbak voltak, hiszen rossz időben is teljes értékű autók voltak.
A minap újra feltűnt egy hasonló modell, amelynek különlegességét az adja, hogy sorozatgyártásban nem készült. A Ford az évek során számos változatot készített a Mustangból, de egy dolgot nem építettetek belőle: keménytetős kabrióváltozatot. Mindig is létezett a Mustang kabrióként, de vászontetővel szerelik.
2011-ben a SEMA kiállításra a Galpin Auto Sports viszont épített egy kupé-kabriót, nyitható fémtetővel. A kocsit most újra felkapta az internet, ugyanis eladták.
Bár láthatóan a tetőn nem követi a Mustang maszkulin formavilágát, a kivitelezés elég profinak tűnik. Olyan, mintha gyári elem lenne. Viszonylag gyorsan nyílik és záródik, miközben számos elem mozgását kellett megoldani.
Nem tudni, hogy a Galpin készített-e másik ilyen keménytetős kabrió Mustangot a kiállítási autón kívül, de kétségtelenül ritka gép. Az új kabriótető mellett az autó sötétített lámpákat, valamint egyedi spoilereket is kapott. Az átalakított Mustang Ford Racing felfüggesztéssel, egyedi felnikkel és Nitto NT555 Extreme ZR gumikkal gazdagodott. A PPG által készített egyedi narancssárga festés csak erre az autóra jellemző, és a Ford nem kínálta a szériagyártású Mustangokhoz.
Az autó az ötödik generációs Mustangra épült, annak is 2011-ben érkezett új variánsára, így a V8-as motor ebben már nem 4,6, hanem 5,0 literes. A motor 412 lóerős (529 Nm) teljesítményét 6 sebességes automata váltó továbbítja a hátsó kerekekhez.
A Bring A Trailer oldalon eladásra kínált modellben mindössze 860 mérföld (1384 km) van. 44.000 dollárét (15,7 millió forint) kelt el.
Nézd meg mozgás közben is a tetőt: