Mem volt még akkora gyorsforgalmi utakat érintő felújítási program Magyarországon, mint ami áprilisban indul – a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint.Munkálatok lesznek az M1-es, az M15-ös, az M3-as, az M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M7-es és az M8-as gyorsforgalmi utakon is.
Idén 297 kilométer hosszan, kétmillió négyzetméteren cserélik a régi, elöregedett, javításra szoruló burkolatot új aszfaltra. Az MKIF az M3-as és az M7-es autópályán kezdi az úgynevezett szintrehozási munkálatokat. A teljes szintrehozás 2025-ig tart.
Ezen felül országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába, az Oszlári Tisza híd, a Köröshegyi völgyhíd és a Pentele híd. Továbbá 30 pihenőnél javítják az épületek, mosdók tetőszerkezetét, cserélik a gépészetet. Fákat ültetnek és szelektív hulladékgyűjtőket is kihelyeznek a pihenőkbe. Ahol szükséges, cserélik a vadvédő kerítést is az autópályák mindkét oldalán.
A gyorsforgalmi útfelújítások terelésekkel, forgalomkorlátozásokkal járnak. Azt ígérik mindezekről időben és folyamatosan tájékoztatást adnak az MKIF honlapján, Facebook-oldalán és az Útinformon keresztül. Igyekeznek a munkálatokat úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Példaként említették, hogy az egész felújítást húsvét után indítják, az M7-esen pedig a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton között előre tervezett munkálatok nem lesznek.