Eddig is szédítő magasságokban voltak a harmadik generációs Honda Integra Type-R típusú japán sportkupék árai, de úgy tűnik, az emelkedés sosem áll meg, a határ a csillagos ég. A rajongás érthető, ez az 1995-től gyártott típus ott van minden idők legjobb fronthajtású autói között, a 195 lóerős, 8400-as fordulatig pörgő 1,8 literes B18-as kódjelű négyhengeres motor a japán autóépítés egyik csúcsteljesítménye, minden liter elégetett benzint szűretlen vezetési élménnyé változtat.
Nagy trükkje, hogy nincs nagy trükkje. A hétköznapi alkatrészeket csiszolták tökéletessé a japánok, a nagy fordulaton élő, négyhengeres motor mellé jár egy manuális ötsebességes váltó, valamint egy önzáró differenciálmű.
Mégis az Evo magazin tesztje alapján ez „minden idők legjobban vezethető fronthajtású sportautója”, egy japán autós műsorban pedig még a Subaru Impreza WRX Sti és a Nissan Skyline GT-R méltó ellenfelének is kinevezték, holott ezek az autók sokkal erősebb, összkerékhajtású darabok.
A kialakult legenda pedig mára súlyos milliókat ér, és a rekordok egymás után dőlnek meg. A fotókon látható amerikai piacos Acuráért ugyanis valaki 151 200 dollárt (55 millió forintot) fizetett! A korábbi rekord 117 112 dollár volt, ez az ár tavaly született.
Ennyi pénzért az új tulaj kapott egy alig tízezret futott, makulátlan állapotú, természetesen fehér Integra Type-R-t, ami 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és 234 km/óra a végsebessége.