Az egyik legfontosabb szabály, hogy többsávos körforgalomban csak a külső sávba történő átsorolás után szabad kihajtani. A körforgalom belső sávjából a kivezető út belső sávjába érkezve nem hagyhatod el a körforgalmat. A legtöbb baleset pont az ilyen szabálytalan kihajtás miatt történik. Az alábbi esetek is rávilágítanak erre.
A lenti felvételt a budapestiautosok.hu egyik olvasója készítette, aki a következő megjegyzést mellékelte a videóhoz: “2023.03.22-én haladtam a 21-es főúton és Jobbágyinál a dupla körforgalmat a fehér autó sofőrje kicsit másképp próbálta megoldani. Nem jött neki össze, szembe ment a forgalommal, majd az elválasztó köveken átvágva fordult meg a körforgalomban…”
A hasonló esetek rendszeresek, de mivel alacsony a tempó, így inkább csak pár kellemetlen percet okoznak a tévedések, és komoly baleset nem történik. Vannak helyek, ahol évek óta probléma a hagyományosnál egy fokkal bonyolultabb körforgalmak használata, a Győrplusz TV riportja szerint egy helyi, turbókörforgalommal megoldott csomópontban tíz év alatt sem tudták elsajátítani a szabályos közlekedést az autósok.
Vannak még a Győrben is problémát jelentő turbó- vagy spirálkörforgalmak, ahol közúti jelzések, illetve a felfestések mást rendelnek el, ilyen esetben a körforgalomban történő közlekedést ezek szerint kell alakítani. A spirális és a turbókörforgalom forgalmi szabályai megegyeznek, a különbség a körforgalom úttestén lévő forgalmi sáv kialakításában van. (A spirálisnak csökkenő sugarú íve, a turbónak állandó sugarú íve van.)