Az alternatív üzemű Iveco teherautók magyar piacra történő bevezetését kapta feladatául az Eurotrade Kft. A cég képviselői egy, a hét elején tartott sajtótájékoztatón elárulták, hogy négy darab nagy teljesítményű töltőt magában foglaló, elektromos teherautók töltésére szolgáló töltőparkot hoznak létre itthon Ez azt jelenti, hogy a közel jövőben megjelenhet a magyar piacon az általunk is kipróbált elektromos Iveco eDaily, illetve az Iveco S-Way fülkéjével készülő Nikola Tre elektromos nyerges vontató.
Bár hazánk még nem áll jól a hidrogéntöltő infrastruktúrával kapcsolatban, könnyen lehet, hogy idővel a Hunydai-val közösen fejlesztett, hidrogéncellás Iveco Daily is megjelenik a hazai utakon. Ez persze még nem hónapok, sokkal inkább évek kérdése lehet. A 140kW teljesítményű villanymotorral és 12 kg-os hidrogénkapacitással rendelkező Daily három tonnás hasznos teherbírással rendelkezik, vagyis tökéletes alternatíva lehet a dízelüzemű változatok kiváltására.
„Olyan helyzetben lépünk közvetlen importőrként a piacra, amelyet nagyfokú bizonytalanság jellemez. Ez a helyzet – jó esetben, mivel hatalmas geopolitikai átrendeződések vannak a háttérben – évekig is eltarthat” – jegyezte meg a hírrel kapcsolatban Szűcs Attila, az Eurotrade Kft. ügyvezető igazgatója.
Az Eurotrade tavaly valamivel több mint 400 darab, különböző márkájú haszonjárművet értékesített idehaza és az idei évben mintegy 12 milliárdos árbevétellel számol. A cég a jövőre vonatkozóan azt tervezi, hogy 2025-ig ezer Iveco teherautót adnak el idehaza összesen. Ennek köszönhetően a 2022-es 4,69%-ról 2027-re 7,5%-ra nőhet az Iveco márkájú haszonjárművek részesedése a 3,5 tonna, vagy annál nehezebb teherautók szegmensében. ( A teljesség igénye érdekében fontos megjegyezni, hogy az Iveco hazai értékesítéséért a DanubeTruck Kft is felel.)
Változás a Merci haszonjárműveknél
Nem csak az olasz márkával kapcsolatban számolhatunk be hírekről. 2023. március 31-ével Magyarországon új forgalmazóhoz kerül a Mercedes-Benz márkájú teherautók értékesítése és szervizelése. Mindez összhangban van a Daimler Truck AG és a Mercedes-Benz Group AG 2021 év végén történő szétválásával, amit azért hajtottak végre, hogy hatékonyabban reagálhassanak a piac kihívásaira.
A döntés értelmében áprilistól az ITE Bus & Truck Kft fog felelni a Merci és az Unimog teherautók értékesítéséért, a vevőszolgálat működtetésért és alkatrész-kereskedelem terén, míg a Mercedes-Benz Hungária Kft. kizárólag a személyautó és kishaszonjármű üzletágban működik tovább.
Az új tevékenység elindítása szervesen illeszkedik abba a többéves folyamatba, melynek során az ITK csoport szoros stratégiai együttműködést épített ki a Daimler Truck AG-val jármű forgalmazás, gyártás és szerviztevékenység ellátás területén is.