Ahhoz képest, hogy tavaly Charles Leclerc-rel még simán pole-t szerzett, ezúttal kifejezetten gyengén muzsikált a Ferrari a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj kvalifikációján. Csupán negyedik erőnek bizonyult az olasz alakulat szombaton, így Carlos Sainz az ötödik, Leclerc pedig a hetedik helyről rajtolhat majd a versenyen.

A monacói versenyző szerint azonban idei eddigi legrosszabb egykörös teljesítménye sokkal inkább neki, mintsem a Ferrarinak róható fel, igaz, az időmérő végén kommunikációs baki is nehezítette a dolgát.

„A Q1-ben és a Q2-ben egyáltalán nem voltam jó, nem vezettem jól, nem sikerült mindent összeraknom, ami az én hibám” – ostorozta önmagát Leclerc. „A Q3-ban már jobban éreztem magamat az autóban, magabiztosabb voltam, így nagyjából minden összeállt. Sajnos nem tudom, mi történt a második köröm során” – folytatta a monacói.

F1: Félreértés okozott zűrt a Ferrarinál 2

Charles Leclerc (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

„Lehet, hogy volt egy félreértés Carlosszal, mindenesetre mögé kerültem az egész első szektorra, ami nem volt igazán ideális. Jobb kommunikációval ezt optimalizálhattuk volna, de ma nem végeztem valami jó munkát. Erről szó lesz a megbeszélésen, hogy a jövőben a hasonló helyzeteket kivédhessük.”

A versenyre előretekintve Leclerc hozzátette, reméli, a hétvégén végrehajtott, főként a hosszabb etapokra kihegyezett változtatásokkal sikerült javítani a Ferrari versenytempóján. „Ez egy kérdőjel lesz holnap, de néhány kör alapján az érzés pozitív” – zárta gondolatait a 25 éves pilóta.

Sainz lényegesen szűkszavúbban nyilatkozott a szombati időmérő után, leginkább a Mercedesről és honfitársáról, Fernando Alonsóról kérdezték a spanyolt.

„Versenytempó tekintetében már Dzsiddában is közel voltak Fernandóhoz, mi nem is tudtuk tartani a lépést Lewisszal [Hamilton] és George-dzsal [Russell], gyors autójuk van. Nem annyira gyors, mint a Red Bullé, ahogyan senki másé sem, de jól összerakták az időmérőt, és nagyon erős csomagjuk van” – vélekedett a Mercedes helyzetéről.

F1: Félreértés okozott zűrt a Ferrarinál 3

Carlos Sainz (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

Ami pedig Alonsót illeti, Sainz bízik benne, hogy a rajtnál megelőzheti őt annak köszönhetően, hogy a rajtrács páratlan, tiszta oldaláról vághat neki az 58 körös távnak