A Mack sokáig azok közé az észak-amerikai gyártók közé tartozott, amely nem igazán akart elektromos teherautót készíteni. A hagyományos hajtáslánchoz való ragaszkodás persze nem afféle berögződöttség volt a részükről. Sokkal inkább egyfajta óvatosság jellemezte őket, mivel alapvetően a Mack ügyfelei konzervatív felfogásúnak számítanak ezen a téren. Sokáig csak a városi kukásautó-széria, az LR Electric volt elérhető akkumulátortechnológiás hajtáslánccal, amiből többek között már New York város is vásárolt. Nem véletlenül, hiszen ez az az egyik legfontosabb szegmens, ahol igazán kihasználhatók a villanyhajtás előnyei a sok fékezés-megállás miatt.

Nemrég azonban fordult a kocka és a Mack bemutatta az MD-sorozat első elektromos változatát. Ez az első közepes teherbírású teherautója a cégnek, amely akkumulátoros hajtáslánccal készül. Sok különbség ugyanakkor mégsem fedezhető fel a dízelüzemű, valamint az elektromos változat között. Mindez azért van így, mert az MD Electric a hagyományos hajtású változat fülkéjét és alvázát örökölte meg.

Több mint 800 ezer kilométert mentek ezzel a teherautóval 1

Az újdonság 150-240 kWh összkapacitású akkumulátorcsomaggal készülhet és két darab aksi esetén 225, három darab akkumulátorral pedig 370 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. A jármű töltéséhez 19,2 kW teljesítményű AC-töltővel 7-11 órára van szükség. Értelemszerűen a folyamat akkor tart tovább, ha három darab akkumulátorral szerelik fel. 80 kW teljesítményű töltővel 100-160 percre van szükség. A 8,8 tonnás teherbírással rendelkező teherautó hajtásáról 260 lóerős csúcsteljesítményű és 2516 Nm-es nyomatékú villanymotor gondoskodik, amely a hátsó tengely előtt került beépítésre az alvázba.

Hogy mennyire masszív teherautóról van szó, azt jól mutatja, hogy a piaci bevezetés előtt 500 ezer mérföldet, vagyis átszámítva 800 ezer kilométert tettek meg vele. A buldog kabalafiguráról ismert vállalat most már komoly ambíciókat dédelget. A Mack Trucks úgy számol, hogy 2030-ig az értékesítésének legalább 35 százaléka elektromos jármű lesz. Ebben pedig az új elektromos buldogokra is fontos szerep hárul.