A CRRC neve ismerős lehet a magyar olvasók számára. Ez az a kínai konszern, amellyel évekkel ezelőtt együttműködésre lépett az Ikarus, hogy kifejlessze az első elektromos városi autóbuszát. Az alapvetően vasúti kocsik, buszok, illetve teherautók gyártásával foglalkozó távol-keleti cég nagy dobásra szánta el magát és bemutatta első áramszedővel szerelt nyerges vontatóját.

Az időzítés nyilván nem a véletlen műve, hiszen Németországban már jó ideje zajlik az elektromos sávok kiépítése az áramszedős, hibrid kamionok számára a sztrádák mentén. Miért is ne gondolhatná azt egy kínai gyártó, hogy ez valóban a dízelüzemű teherautók utódja lehet? A CRRC európai főegységeket adaptált a nyergeséhez, a bemutatott hibrid üzemű teherautó ugyanis a Volvo FM fülkéjét használja.

A 6×4-es hajtásképletű teherautóról egyelőre keveset tudni. Annyi bizonyos, hogy a kabinja mögött egy jókora szekrény kapott helyet az akkumulátorok tárolására. A belső égésű erőforrás maradt a helyén, a fülke alatt. Az újdonság egy korábban bemutatott áramszedős kínai teherautóra épül, amelyet jelenleg is egy zárt pályán tesztelnek. A jármű használható tisztán elektromos üzemmódban is akkor, amikor az áramszedő hozzáér a felsővezetékhez. A sztrádán kívül pedig dízelüzemű nyergesként lehet üzemeltetni.

A 21. századi áramszedős kamionok története 2013-ban, a Siemens és a Scania  együttműködésével kezdődött el. A világ első villamosított autópálya-szakaszát Svédországban adták át 2016-ban, hibrid Scania G360-as kamionokkal. Ahogy fentebb utaltunk rá, a technológiában nagy lehetőséget látnak a németek, éppen ezért náluk gőzerővel zajlik jelenleg a hibrid kamionok tesztelése és elterjesztése. Az első villamosított sztrádaszakasz átadására 2019-ben került sor Frankfurt és Darmstadt között.

A legújabb szakaszt pedig tavaly adták át Baden-Württembergnél, a B462-es úton. Ezek a villamosított sztrádák ugyanakkor még korántsem érik el az “ajánlott” szintet. A Német Ipari Szövetség (BDI) szerint ugyanis legalább 4 ezer kilométeren kellene kiépíteni felsővezetékeket a kamionok számára. Európa tehát kicsit előrébb tart az áramszedős kamionok terén, de ki tudja, könnyen lehet, hogy Kína le fogja előzni ezen a téren.