Az idei téli szezonban nem sok hóval ajándékozták meg az országot az égiek, na de majd most, áprilisban bepótolják. Legalábbis nagyon úgy tűnik, hiszen az elmúlt napokban arról szólnak a hírek, hogy a húsvétkor kemény havazásra lehet számítani. Az ország egy részén csütörtök reggel már meg is indult a havazás, szóval úgy tűnik, idén fehér lesz az ünnep. Kár, hogy nem a karácsony volt az…
Miért nyertél azzal, hogy még fent van a téli gumi? Eláruljuk!
A téli abroncsok lágyabb keverékből készülnek, ezért sokkal rugalmasabbak. A nyári gumik futófelülete a hidegebb és zordabb téli időjárási körülmények között megkeményedik, így csökken a tapadás. Mivel a téli abroncsokat rugalmasra tervezik, hideg időben az abroncs nagyobb felületen érintkezik az úttal, ami azt jelenti, hogy később fogunk megcsúszni és hamarabb állunk meg, ha esetleg vészfékezni kell.
@vezess.hu Lustaság félegészség! :D #április #havazás #hó #húsvét #mifolyikitt #vezess #téligumi ♬ Christmas song "Let's decorate" - 3KTrack
A mélyebb, nagyobb, különböző formájú lamellák szerepe, hogy elvezessék a vizet, a havat és a latyakot a futófelületről. Ezenfelül a lamellák az abroncs kapaszkodását is elősegítik, olyanok, mint a karmok. A téli abroncskeverékeket úgy alakítják ki, hogy csökkentsék a féktávolságot hóval borított utakon. Vannak gyártók, amelyek olyan gyantát használnak, amely javítja az alakváltozási és alakfelvételi képességeket. Ezáltal növelhető a fékerő, amely könnyebben tapadássá alakul, így értelemszerűen a féktáv is rövidebb lehet.
Bár a téli gumikat a futófelület mintázatáról is azonosíthatjuk, biztosra úgy mehetünk, ha az M+S jelzés (sár+hó) mellett egy kis hópelyhet is látunk az abroncs oldalfalán.
Az nem kérdés, hogy logikus döntés volt már átcserélni a télit nyárira, ezért senki ne ostorozza magát, hiszen húsvétkor igen ritka az ilyen időjárás. De miért lehet gond, ha ilyen időben nyári van fent? Azt az alábbi videó megmutatja: