Mr. Jubrit egy nem mindennapi figura. Kivételes kézügyessége és tehetsége révén bármilyen európai nyerges vontatót le tud másolni, ha úgy tartja kedve. Az indonéziai figura legutóbb egy holland gyártó, a DAF XG fülkéjét hozta össze, de nem is akárhogyan, hanem egy Mitsubishi Cold Diesel 100PS alapjaira. A kiindulási alapnak használt bázisjármű nem volt éppen jó formában, ami nem csoda, hiszen ennek a modellnek a gyártását már 38 évvel ezelőtt leállították. Kiszerelt motorja, ablakai, valamint hiányzó fényszórói miatt lehangoló látványt nyújtott.

Mr. Jubrit aztán kezelésbe vette és elkezdte megvalósítani az XG 5,5 tonnás alvázra szerelt mását. Ennek érdekében megemelte a tetőt, teljesen átszabta a szélvédő keretét, de nem hagyta érintetlenül az ajtókat sem. Egyszóval olyan plasztikázásba kezdett, amelynek hitelességét és értékét még az is elismerheti, aki egyébként nem találkozik mindennap ilyen nyerges vontatókkal. Az indonéziai férfi mindezt néhány szerszámmal, egy sufninak tűnő házi műhelyben végezte el. Jól látható, hogy a munka olyan jól sikerült, hogy még a hálóágynak való helyet is sikerült kialakítani.

Roncsteherautóból épített magának nyerges vontatót 1

A férfi olyan pontos munkát végzett, hogy még a modell digitális tükrének oldalsó „szárnyait” is leutánozta. Azaz ez a jármű tökéletes mása lett az eredeti DAF XG-nek. Tévedés lenne azonban azt gondolni, hogy a férfi először vágott bele ilyen projektbe. Mr. Jubrit tulajdonképpen erről híres, hiszen már korábban olyan nyerges vontatókat épített meg kisteherautók alvázaira, mint például a Mercedes-Benz Actros, Volvo FH vagy a Scania R-széria. Azt nem tudni, hogy mit szólnak hozzá azok a gyártók, akinek a gyártmányait leutánozza, de nem lenne meglepő, ha valahol Európában megbízást kapna. Az ő keze alatt ugyanis úgy formálódik az acél, ahogyan csak akarja.

Mr. Jubrit esete nem egyedülálló. Egy orosz szaki ugyanis annyira imádta az Ikarus 200-as sorozatot, hogy egy AKH-60 típusú kisbuszból épített magának egy hasonmást. A busz teljesen hasonlóra sikerült, az egyetlen szépséghiba mindössze a padló közepén található négyhengeres Volga középmotor, amelynek motorsátorja eléggé belógott az utastérbe.