A Nikola Motor Company-nek sikerült eladnia a 100. üzemanyagcellás Tre nyerges vontatót. Egyelőre ugyan leginkább csak az észak-amerikai piacon tarolnak vele, de ott lassan piacvezetővé válnak ezekkel a számokkal ebben a szegmensben. A Tre FCEV tavaly mutatkozott be a hannoveri IAA haszonjármű vásáron.
A modell az akkumulátor-elektromos testvéréhez hasonlóan ugyancsak az Iveco S-Way kabinját és az olasz gyártó által fejlesztett alvázat használja. A háromtengelyes, 6×2-es hajtásképletű, 3932 mm-res tengelytávval rendelkező nyerges vontató a dizájn szempont tekintve megegyezik a Tre BEV-vel, de a különbségekhez írható, hogy a kabinja mögött egy jókora acélszekrény van, amelyben az üzemanyagcella modul kapott helyet. A Tre FCEV a hidrogéntartályaiban 70 kilogrammnyi hidrogént képes tárolni 700 baros nyomás mellett, ami körülbelül 800 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A tartályok kiürülése esetén mindössze 20 percre van szükség az újratöltésükhöz.
És, hogy mire elég a környezetvédelem szempontjából, ha legalább 100 darabot forgalomba helyeznek ebből? Nos, a gyártó közlése szerint mindössze egyetlen egy Tre FCEV annyival csökkenti a károsanyag-kibocsátást, mint amennyit 23 darab személyautó pöfög ki évente a levegőbe. Vagyis 100 darab hidrogéncellás kamion forgalomba helyezésével annyival kevesebb károsanyag kerül a levegőbe, mint amennyi 230 darab személyautó kipufogógázával egyenértékű.
A szóban forgó mennyiség kis része egyébként Európába kerül. Nemrég ugyanis a GP Joule 30 darab ilyen Nikola Tre FCEV nyerges vontatót rendelt. Ezt a mennyiséget 2024-ig kell leszállítania az amerikai startupnak, de nem kizárt, hogy ezután még többet rendelnek majd ebből, így folyathatja a Nikola az európai piac meghódítását.