A Kia Carnival első két generációja becsületesen játszotta Európában a neki kiosztott statisztaszerepet, a 2014-es modellváltással aztán eltűnt az itteni piacokról a nagy méretű buszlimuzin. Így csak hallomásból tudjuk, hogy a típus 2020-ban bevezetett negyedik kiadása kiváló konstrukció, a szakma és a vásárlók egyaránt örömmel fogadták az új generációs Sorentóval közös padlólemezre épülő, több mint 3 méteres tengelytávon nyugvó modellt.
A közelmúltban azonban a Kia meglehetősen széles körű visszahívási kampányt írt ki Észak-Amerikában az autó 2022-es és 2023-as modellévi példányaira. Mint kiderült, a becsípődésgátló funkció nem eléggé érzékeny; az útjába kerülő akadályoknak kifejezetten nagy erőt kell kifejteniük ahhoz, hogy megállítsák és megfordítsák az ajtó mozgását.
A Kia bő ötvenezer autót hív vissza Észak-Amerikában, bár mindössze kilenc esetben okozott bajt az ajtó: hét jelentéktelen sérülés mellett egy esetben megrepedt egy utas hüvelykujja, míg a legsúlyosabb incidens kartöréshez vezetett. A legtöbb esetben gyermekek nyúltak vagy ugrottak be a mozgásban lévő ajtó egyre szűkülő résén.
A Kia szoftverfrissítéssel fogja orvosolni a hibát, de ahogy a fogyasztók érdekvédelmével foglalkozó Consumer Reports weboldal jelentéséből meg tudtuk állapítani, a rosszul kalibrált nyomásérzékelő érzékenységén nem változtatnak. Mostantól viszont csilingelni fog az ajtó, amikor elkezd kinyílni vagy becsukódni, illetve lassabban fog mozogni, hogy az utasoknak legyen idejük kitérni az útjából.
A Carnival Észak-Amerikán kívül Koreában, valamint számos más ázsiai országban is kapható; valószínű, hogy előbb vagy utóbb ezeken a piacokon is visszahívják az érintett járműveket. A modellt hivatalosan nem forgalmazzák az Európai Unióban.