Hosszú utat járt be a BMW M3 az első generáció óta. A négyhengeres szívómotor helyére került azóta , soros hathengeres, turbóval is, ahogy V8-as is, jelenleg pedig turbós hathengeres szolgál a legutóbbi modellben. Az első még 200 lóerőt és 240 Nm nyomatékot termelt, az aktuális viszont 510 lóerőt és 650 Nm nyomatékot ad le. 

Egy gyorsulási verseny erejéig sikerült egymás mellé állítani mindet Angliában, és a nyilvánvaló erőbeli különbségeken túl azért akadt pár érdekes tanulsága a tesztnek. 

Nagy meglepetés lett volna, ha a legutóbbi két generáció nem veri el a mezőnyt, természetesen a G80 és az F80 kódjelű utolsó M3-asok végeztek elől. Komoly előnnyel mutatták meg a turbóval felszerelt háromliteres hathengeres előnyeit, de egymáshoz mérten szinte csak hajszálnyi volt a különbség. Pedig papíron azért látható előnye van az 510 lóerős újabb G80-asnak, a 450 lóerős előddel szemben. 

Az összes BMW M3 egymás ellen, vajon a legújabb a leggyorsabb? 1

A negyed mérföldet 12 másodperc alatt tudta le a G80, az F80-as pedig mindössze egy tizeddel maradt le, ideje 12,1 másodperc. Meglepetésre harmadiknak nem a V8-as motorral szerelt 420 lóerős E92 futott be, hanem a harmadik generációs E46-os 13,3 másodperces idővel. 

Szorosan a nyomában érkezett az E92 13,4 másodperccel, és a két veterán harcos maradt a végére, az E36 kódjelű második generáció már csak 15,3 másodperces időt ért el, a kategóriateremtő legenda pedig, az E30 a maga „nyugdíjas” tempójával ért be 17,1 másodperc alatt.