Az április 18-án kezdődő Sanghaji Autószalonon mutatkozik be, és április 28-tól már rendelhető is világszerte – bár gyártásba csak augusztustól kerül – a BMW XM Label Red, a BMW M valaha épített legerősebb utcai szériaautója.
A V8-as benzinmotor legnagyobb teljesítménye 430 kW/585 lóerő, a forgatónyomaték maximuma a mezei XM 650 Nm-e helyett 750 Nm, ami 1800 és 5400/perc között áll rendelkezésre. Az égéstermékek két fokozatmentesen szabályozható hangolószelep jóvoltából egyedi hangzás kíséretében távoznak a külvilágba, a kétszer kettes osztású kipufogórendszer végcsöveit egymás fölé rendezték el.
A hajtáslánc másik eleme a nyolcfokozatú sebességváltóba integrált villanymotor, 145 kW (197 LE) csúcsteljesítménnyel és 280 Nm maximális névleges forgatónyomatékkal. Az utóbbit egy előáttétel segítségével 450 Nm-re tornázza fel a hajtáslánc. A rendszerteljesítmény így 550 kW/748 lóerő, ami 70 lW-tal (95 lóerővel) magasabb, mint az XM alapmodellé; míg a kombinált forgatónyomatéki csúcs a korábbi 800-ról kerek 1000 Nm-re emelkedett.
Az irdatlan erőt M xDrive összkerékhajtás viszi át a talajra. Ez alapvetően a hátsó kerekek hajtását tartja legfontosabb küldetésének, ami különösen 4WD Sport fokozatban érvényesül. Kapcsolható egy 4WD Sand (azaz homok) állás is, amelynél a DSC egyáltalán nem működik: ennek az üzemmódnak a létezése jól mutatja, hogy Kína és az USA mellett a Közel-Kelet az XM Label Red legfontosabb piaca. Az alapkiépítés része az elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzár, ami hajtási igény szerint osztja meg a nyomatékot a bal és jobb oldali kerekek között.
Mielőtt rátérnénk a futóműre, ejtsünk szót a padlólemezbe integrált, nettó 25,7 kWh kapacitású akkumulátorról, amely WLTP-norma szerint 75-83 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, legfeljebb 140 km/óra sebesség mellett – nem bánik tehát valami takarékosan az energiával a hajtáslánc (az elektromos komponens energiafelhasználása elérheti a 34,5 kWh-t 100 kilométeren), cserébe viszont rendkívüli menetdinamikát kapunk: a BMW XM Label Red 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ha pedig megrendeljük az M Driver csomagot, a végsebesség a közmegegyezés szerinti 250-ről 290 km/órára ugrik.
Az XM Label Red ugyanúgy 7,4 kW teljesítménnyel tölthető váltóáramról, mint az alapkivitelű XM, a lemerült akkumulátort 4 óra 15 perc alatt tölthetjük fel teljesen, ezt a cellák előfűtésével, illetve -hűtésével segíti elő a vezérlés. Egyenáramú gyorstöltésre nincs lehetőség, viszont alapfelszerelés az otthoni töltő mellett a nyilvános töltőpontokon használható Mode 3 kábel; ezt a csomagtérben karabínerrel rögzíthető, elegáns táskába csomagolva kapja meg a vevő.
A futóműcsomag összeállításánál nem spórolt az M GmbH: alapáras az adaptív lengéscsillapítókat és aktív kanyarstabilizátorokat tartalmazó M Professional csomag, valamint a változó áttételű kormánymű. Az M Sport fékrendszer elöl hat-, hátul egydugattyús nyerget alkalmaz, a súrlódófék hatását a villanymotor rekuperációs lassítófunkciója segíti; a fékpedálérzet itt is két fokozatban állítható.
Joggal gondolnánk, hogy a fényképeken látható piros hűtőmaszkkeret a Label Red megkülönböztető jegye, de nem: ilyet csak a mindössze 500 példányban készülő, bevezető széria kap, piros diffúzorbetétekkel egyetemben. Alapértelmezésben piros helyett fényes fekete elemeket kapunk, de hogy tartalmat adjanak a névhez, a karosszériát piros sáv díszíti – amit a diszkrétebb lelkületű vevők feketére cserélhetnek. Szintén pirosak a típusjelzések, továbbá a 21 colos keréktárcsa betétei.
A matt fekete fényezés megint csak a limitált kiadás kiváltsága. Az alapkivitelű BMW XM Label Red kilencféle színben, továbbá ötvennél is több Individual árnyalatban rendelhető; ez utóbbiakhoz most először grafikus konfigurátort fejlesztett a BMW, ahol nagy felbontásban nézhetjük meg, hogy fog kinézni az autónk.
Az utastérben minden fekete, amit stratégiailag elhelyezett piros részletek dobnak fel, az ülések rombusz alakú betétjétől és integrált fejtámaszától kezdve az ülések, a műszerfal és az ajtópanelek kárpitozásának piros díszvarrásán át a légbeömlő-rostélyokig. A központi vezérlőképernyő alatt szénszálas hatású betéten virít az M márkát szimbolizáló piros-kék szín; ugyanitt a limitált szériában sorszámozott plakettet találunk.
Az M kormánykereket sötét krómelemek díszítik, az M gombokon kívül karbonbetétes váltófüleket kapunk. A hibrid hajtáslánc vezérlésére külön üzemmódváltó kapcsoló szolgál, míg a Setup gombbal az összes főrendszer beállításaihoz hozzáférünk.
A hátul utazók a vezetés élménye helyett az exkluzív környezetnek örvendhetnek: a háromdimenziós, képkeretbe foglalt tetőkárpitba száz LED-et ágyaztak hangulatvilágítás gyanánt. Alapfelszerelés a négyzónás klímaberendezés és a Harman Kardon Surround audiorendszer; felárért 1475 wattos Bowers & Wilkins hifit is kérhetünk, amely négy darab, tetőbe süllyesztett hangszórót is tartalmaz.
Felár nélkül kapjuk a sávelhagyást, ráfutásos ütközést, elbóbiskolást megakadályozó rendszereket, az elkerüléstámogatást, valamint a táblafelismerést. Ha fizetünk érte, az autó magától betartja a sebességhatárokat, dugó- és sávkövető funkciókra is szert tesz, valamint online navigációs funkciókkal gyarapodik. További opció a digitális kulcs plusz csomag, amely lehetővé teszi, hogy kulcs helyett iPhone-ról nyissuk az ajtókat.