Az ezer lóerős határ az 1990-es években egy misztikus, elérhetetlen álom volt a szériagyártású autók között, de még a legújabb technikával szerelt versenygépek sem érték el könnyen ezt a szintet. Az áttörést a Bugatti Veyron hozta meg a W16-os elrendezésű, négy turbóval működő motorjával, és 1001 lóerővel.
Akkor úgy tűnt, senki sem éri utol az utcai autók között ezt a szintet.
Ma viszont már látjuk, hogy akár Lengyelországban, akár Németországban több olyan tuningcég akad, ami kínál 1000 lóerő feletti csomagokat. Az áldozatok általában a legutolsó szériás RS6-RS7 modellek, amelyekbe már gyárilag igen brutális, V8-as, dupla turbós, négyliteres benzinmotor kerül.
Ezek általában 600 lóerőt és 800 Nm nyomatékot termelnek, de az átalakításokat elnézve van még bennük potenciál. A német BTM Turbo egy 2023-as fross Audi RS6 Avant (C8) átalakításával 1010 lóerőt és 1260 Nm nyomatékot ért el, így a százas gyorsulás csupán 2,68 másodpercig tart, a végsebesség pedig 330 km/óra felett van.
Hasonló eredményeket ért el egy feltörekvő lengyel cég, a Powerdivison. Új, Stage 4-es csomagjuk az Audi RS7-hez készül, amivel 1059 lóerőre és 1200 Nm nyomatékra növekedik a sportszedán teljesítménye. Ez 453 lóerővel több, mint a széria V8-as értéke.
Ekkora erőtartalékkal a 0-100 km/órás gyorsulása a kocsinak így 2,4 másodperc, de ami még brutálisabb, az a 100-200 km/óra közötti idő: mindössze 4,6 másodperc kell ehhez a mutatványhoz. Erre sok hiperautó sem képes, és a nagy legendát, a Bugatti Veyront is lekörözi így a lengyelek által felpaprikázott Audi RS7.
A kimagasló eredményhez komoly átalakításra volt szükség, metanolbefecskendezést kapott a motor, egyedi nagyobb intercooler került beépítésre, valamint speciális nagynyomású üzemanyag-szivattyúk és injektorok kerültek a motorba, versenygyertyákkal és az MG Motorsport kipufogórendszerrel kiegészítve.
Ahol pedig egy ilyen autót összehoznak, ott nincs megállás, a Powerdivison már több ezer lóerő feletti Audit rakott össze, ez a videón látható darab például 1052 lóerős: