Tipikus eset, háromsávos úton halad két autós. Az egyik a belső sávból, a másik a külsőből akar középre besorolni, pont egyszerre, azonos helyről. A tükröt nézik, ugye hátul nem jön senki, tiszta az út, és megkezdik a manővert. Általában ilyenkor kapnak észbe mindketten, ahogy az oldalablakon feltűnik a másik irányból közeledő autós, és visszarántják a kormányt.
Az ijedtséget követően valaki feladja a pozíciót, és előzve vagy fékezve besorol a másik autót elkerülve, esetleg marad a helyén, és eltöpreng az élet folyásán.
Abszolút kockadobás egy ilyen helyzet? Nos, nem egészen, a KRESZ szabályozza ezt a kérdéskört is. Elsődlegesen annak van elsőbbsége, aki előrébb halad egy ilyen esetben, de ezt ugye nehéz megítélni, amikor közel van a két autó. Ha „döntetlent” feltételezünk, akkor a szabály hasonló, mint egy útszűkület esetén, amikor a két sávból egy lesz: „Ha mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.”
Tehát egy ilyen sávváltás esetén is ezt kellene alkalmazni, a jobb oldali autósnak van elsőbbsége a manővernél, de ezt kevesen tudják, gondolják végig ilyen esetben. Sőt, a kreszklub.hu oldalon olvasható, Kreszprofesszor véleménye szerint: „Ez az a szabály, amit nem nagyon ismernek a közlekedők. Sokan úgy gondolják, hogy a belső sáv halad gyorsabban, tehát az ott közlekedőknek külön elsőbbsége van. Ilyen nincs sehol a szabályban rögzítve, mint ahogy nincs olyan út, ahol a szélső sávban ne mehetnénk ugyanúgy, mint belül, az útra engedélyezett maximális tempóval.”