A harmadik világból érkező munkavállalók ugyanolyan elbánásmódot érdemelnek meg, mint az uniós állampolgársággal rendelkező társaik – figyelmeztetett az Európai Közúti Fuvarozók Egyesülete (IRU), miután Frankfurtban több tucat sofőr felemelte a hangját azért, mert a munkaadóik hónapok óta nem fizették ki őket. A város déli részén tartott tiltakozáson főként a Kaukázusból és Közép-Ázsiából származó hivatásos gépjárművezetők vettek részt. Az IRU információi szerint legtöbbjük valamilyen lengyel fuvarozási cég alkalmazásában állt.
A nemzetközi áruszállításban érdekelt fuvarozókat tömörítő lengyel érdekképviselet, a ZMPD szerint vizsgálatot kell indítani annak érdekében, hogy kiderüljön, valóban történtek-e mulasztások a fizetések kiutalásával kapcsolatban. „A legutóbbi incidenst teljes mértékben ki kell vizsgálni a munkaügyekkel foglalkozó szerveknek, mert rosszt fényt vetnek a fuvarozókra az Európai Unióban” – jegyezte meg Jan Buczek, az ZMPD elnöke.
Az eset mindenesetre azt mutatja, hogy az Európai Unió által elfogadott Mobilitási Csomag ellenére még mindig élnek olyan piactorzító gyakorlatok a nemzetközi áruszállításban, amelyek előnytelen versenyhelyzetet teremtenek a vállalkozások között. Az esetet nem hagyta szó nélkül a német fuvarozói érdekképviselet, a BGL sem, amely a jövőben arra fog törekedni, hogy még szigorúbb szabályozás legyen életben Németországban a gépjárművezetők és a vállalkozások védelme érdekében.
Az IRU álláspontja szerint az Európa Unióban szükség van a harmadik világból érkező gépjárművezetőkre, az egyre súlyosabb sofőrhiány enyhítése miatt. A szervezet ugyanakkor egyre fontosabb kérdésként tartja számon a nők, valamint a fiatal gépjárművezetők arányának növelését az uniós fuvarozók között. Az IRU mindemellett sürgeti a szükséges jogosítványok EU-s jogharmonizációjának felgyorsítását annak érdekében, hogy egyszerűbbé váljon a harmadik világból érkező sofőrök munkaerőpiacon történő elhelyezkedése.