Az újdonságot a német logisztikai szolgáltató, az ARS Altmann Automobillogistik vásárolta meg és helyezte forgalomba nemrég. Az akkumulátortechnológiás teherautó jó példa arra, hogy e-teherautók ma már számos területen bevethetők, legyen szó bányadömperként, darus kocsiként, vagy tartálykocsiként való használatról.
Az elektromos autószállító egy Scania 25P típusú teherautó, amelyet 230 kWh összkapacitású akkumulátorcsomaggal szereltek fel. A jármű autószállítós felépítménye pedig a német Kässbohrer-től származik. A járművel összesen 8 autót lehet szállítani és maximum 42 tonnás össztömegben képes közlekedni. (Ez a maximum engedélyezett össztömeg Németországban.)
Bár a hatótávval kapcsolatos adatokat nem tették közzé, a teherautó akkumulátorai 90 perc alatt teljesen feltölthetők egy 130 kW-os CCS2 típusú csatlakozóval. Vagyis akár az autók fel- vagy lerakodási ideje alatt is tölthető az energiatároló csomagja, hogy aztán teljesen feltöltött akkumulátorokkal vágjon neki a következő fuvarnak.
Az újdonságot a cég állami támogatással vásárolta. Az ARS Altmann összesen 188 ezer eurót, vagyis átszámítva több mint 66 millió forintot vett igénybe a beszerzéséhez, amelyet a Szövetségi Digitális Ügyekért és Közlekedésért Felelős Minisztérium biztosított egy pilot projekt részeként. Az ARS Altmann azért döntött a zéró lokális emisszióval rendelkező jármű beszerzése mellett, mert az évtized végére szeretné elérni a CO2-semleges működést.
És, hogy milyen az újdonság vezetése? „Az első benyomások nagyon jók! A kezelése elképesztően jó, mert a dízelhez képest sokkal elevenebb!” – hívta fel a figyelmet Manfred Rakoczi, a jármű sofőrje.