Szinte beleolvad az autó festésébe, így szinte alig szúrható ki, de bizony, egy brit rendszám feszít ezen a Porsche 962-esen. A stuttgartiak ultralapos sportautója egykor a márka Le Mans-i csatahajója volt, most pedig az RM Sotheby’s oldalán, privát árverés keretében keresi leendő tulajdonosát.

Joggal gondolhatnánk, hogy biztosan egy replikán akarnak túladni, de erről szó nincs. Annyira igazi a 962, hogy ezzel tényleg versenyeztek, többek között az 1988-as Le Mans-i 24 óráson is, melyet Takahasi Kunimicu, Okada Hideki és Bruno Giacomelli triója az abszolút értékelésben kilencedikként fejezett be. Számos versenypályán, még a Hungaroringen is megfordult, különböző sportautó- és megbízhatósági viadalokon.

Galéria a közel 700 lóerős fenevadról – kattints a képre!

Ezzel az autóval tuti, hogy mindig megállítanak a rendőrök 1

Sikeresen tartotta a tüzet a Porsche versenysportprojektjébe a 962, illetve a 962C, a stuttgartiak ugyanis azokkal is sikert sikerre halmoztak: 1987-ben már zsinórban hetedjére nyerték meg a Le Mans-i egynapos megmérettetést. Néhány évvel ezelőtt a Vezess testközelből tekinthette meg a nagy múlttal bíró versenyautót, miután annak egyik példányát restaurálták Weissachban:

Visszatérve az eladósorba került darabra: az 1984-re kifejlesztett típus ezen példányát 1990-ben adta el a Kremer Racing, ekkor John Wengler birtokába került a Porsche 962. Cserébe három Ferrarit – egy Testarossát, egy Dinót és egy F40-et – adott, majd egészen 2001-ig használta, leginkább alkalmi, történelmi versenyautóként, legalábbis „a madarak azt csiripelték”. 2009-ben egy másik gyűjtőnél, Martin Overingtonnál kötött ki, aztán néhány évvel ezelőtt jutott hozzá a mostani tulajdonosa – a hirdetés leírása szerint az utóbbi időszakban homologizálták közútra is a versenyautót.

Ezzel az autóval tuti, hogy mindig megállítanak a rendőrök 20

Fotó: RM Sotheby’s

Annak köszönhetően, hogy rendszámot kapott, a CK6-88 számú Porsche 962 az Egyesült Királyság útjain használható, noha 680 lóerős teljesítményével és akár 350 km/órás csúcssebességével nem feltétlenül oda tervezték. Nemcsak a formája miatt, de 2,9 literes, hathengeres és ikerturbós bokszermotorjával meglehetősen szokatlan látvány lehet, ahogy mondjuk elindulnak vele a heti nagybevásárlásra, bár egyáltalán nem példa nélküli. Az ára sem ismert, tehát a határ a csillagos ég.