Az eleve nem harmatgyenge BMW i7 xDrive60 villanymotorjánál 25,5 százalékkal nagyobb: 2,41 kW/kg energiasűrűségű villanymotort szereltek a BMW i7 M70 xDrive hátsó tengelyére. A speciális kialakítású erőforrás legnagyobb teljesítménye 360 kW, azaz 489 lóerő, ami önmagában is impozáns volna. A modellnek azonban az első tengelye is hajtott: itt egy 190 kW (258 LE) teljesítményű villanymotor dolgozik. A kombinált csúcsteljesítmény 485 kW (660 lóerő).
A két egység kombinált forgatónyomatéka Sport üzemmódban 1050 Nm, de ha a pilóta aktiválja az M Launch Control rajtautomatikát vagy az M Sport Boost funkciót, a nyomatéki csúcs felkúszik 1100 Nm-re. Ez a rettenet erő 3,7 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/órára az autót; a végsebességet 250 km/órában maximálták.
Az M Launch Control funkció különlegessége, hogy a villanymotor vezérlése egyszerre felel a hajtásért és a kipörgésgátlásért; a rendkívül precíz teljesítményszabályozás így lehetővé teszi, hogy a motorok minden pillanatban az aszfaltra átadható maximális teljesítményt nyújtsák.
Az M Sport Boost a bal oldali váltókarral aktiválható, a műszeregységen megjelenő egyedi grafika mellett a Hans Zimmer által komponált digitális motorhang is megváltozik. Ez utóbbi egyébként is markánsan eltérő normál és sport üzemmódban.
Az extrém motorteljesítmény mellett a BMW mérnökei igyekeztek a lehető legalacsonyabban tartani a hajtáslánc energiafelhasználását: ennek érdekében adaptív regeneratív fékvezérlést alkalmaztak, míg a hajtáslánc és az utastér hűtésére, illetve fűtésére hőszivattyús rendszer szolgál. A BMW i7 M70 xDrive 100 kilométeren 23,8–20,8 kWh energiát használ el.
A nettó 101,7 kWh kapacitású, nagy energiasűrűségű akkumulátorral együtt ez 488–560 kilométeres WLTP-hatótávolságot eredményez. Ekkora akkuhoz még a váltóáramú töltő is nagy teljesítményű, 22 kW-os, az egyenáramú gyorstöltő pedig 195 kW-tal tud tölteni, ami 10 perc alatt 170 kilométerre elegendő energia felvételét teszi lehetővé.
Az autót nagy tempóra tervezték, de vannak helyzetek, amikor az a fontosabb, hogy minél messzebb jussunk el egy töltéssel. Ezért az i7 M70 xDrive a BMW i7 széria első képviselőjeként Max Range üzemmódot is kapott.
Ezt aktiválva a motorteljesítményt korlátozzák, a végsebesség 90 km/órára esik vissza, a hátsó ablak fűtése visszább vesz a teljesítményből, és nemcsak a klímaberendezés kapcsol ki, de a kormánykerék és az ülés fűtése, valamint az ülésszellőztetés is.
A szenvedés meghozza az eredményt, a hatótávolság ilyenkor 15-25 százalékkal emelkedik. A Max Range funkció az érintőképernyőről, a Controllerről vagy hangvezérléssel aktiválható, kikapcsolásához pedig elég padlóig taposni a gázpedált, aktiválni az M Sport Boost funkciót, vagy maximumra kapcsolni az első ablak párátlanítását.
Az új sportmodell összkerékhajtása, kormányműve, lengéscsillapítói és menetstabilizáló rendszerei egyaránt M-specifikus beállításokat kaptak. Szintén M-hangolású az elektronikusan szabályozott csillapítású, automata szintszabályozású légrugózás, amely csökkentett térfogatú kamrákkal biztosít feszesebb rugózást, közvetlenebb úttartást.
Az első rugótornyok extra kitámasztást kaptak, alapáras a változó áttételű kormánymű és az aktív kanyarstabilizátor, így határozottabban, pontosabban kanyarodik az autó. A fékeket eleve nagyobb tárcsákkal szerelik, de felárért M performance fékcsomag is rendelhető. Exkluzív kialakítású a 21 colos keréktárcsa, amelyre az i7-es történetében először sportabroncsokat is kérhetnek az ügyfelek.
A szemfülesek már a kettős konzolra szerelt külső tükrökről észreveszik a sportos csúcsmodellt; aki kevésbé ügyes, annak a mindenütt elhelyezett M-logók segítenek.
Míg a vezetési élmény sportos, a hátsó utasok kényelmét csorbítatlannak mondja a gyár; erről gondoskodnak a hátradönthető támlás komfortülések, a hatalmas hátsó monitor, amelyhez ülésbe integrálható mélyhang-rezgőmotorokat is kérhetünk. Ha pedig szűk helyre kell beparkolni, azt akár okostelefonról távvezérelve is elvégzi helyettünk az autó.
Szintén okostelefonról, illetve a BMW digitális kulcsáról nyithatók és csukhatók az ajtók – nem a központi zár, hanem maga az ajtó. Miután a vezető beszállt, elég a fékpedálra lépnie, és a vezérlés rácsukja az ajtót.
A BMW i7 M70 xDrive elsőként társítja az Iconic Glow világító hűtőmaszkkeretet M Performance csomaggal. Az első kötény szélén nagy légterelő paneleket találunk, hátul diffúzorral tagolt, egyedi lökhárító zárja a képet.
A kéttónusú fényezés nem alapáras, viszont mostantól speciális BMW Individual színekben is kérhető; a két szín közé a Rolls-Royce-tól ellesett módon kontrasztos elválasztószegélyt rajzolnak. Ez a festés jelentős részben kézi munkával készül.
A BMW az első autógyártó a világon, amely nyersolaj helyett biomasszából állítja elő matt festékeit: miközben a festékanyag kémiai összetétele nem változik, szervesanyag-tartalma biológiai hulladékból származik, így csökkenti a folyamat szénlábnyomát.
Az utastérben sportos díszítőelemek fogadnak, a küszöbbetétekből a fekete/szürke Merino bőrkárpitozáson át az M kormánykerékig, a digitális kijelző M-specifikus tartalmaitól az egyedi vezetőoldali lábtámaszig. Kérhető szénszálas belső dekorcsomag vagy bőr/kasmírgyapjú vegyes kárpitozás is. A csúcsot persze a BMW Individual Manufaktur teljesen egyedi, korlátokat nem ismerő beltéri kreációi jelentik.
A BMW i7 M70 xDrive új generációs infotainment-rendszere a legújabb, 8.5-ös kiadású operációs rendszert futtatja, ami kézreállóbb vezérlést, kényelmesebb kezelést, új nyitóképernyőt, átdolgozott menüstruktúrát jelent. Nagy újdonság a QuickSelect funkció, amely az egyes szolgáltatások gyors, közvetlen elérését és megjelenítését teszi lehetővé. A navigációs rendszer az eddiginél is pontosabban tervezi rá a rendelkezésre álló töltőpontokra az útvonalat.
A BMW i7 M70 xDrive 2023 második felében kerül a piacra.