Az eleve nem harmatgyenge BMW i7 xDrive60 villanymotorjánál 25,5 százalékkal nagyobb: 2,41 kW/kg energiasűrűségű villanymotort szereltek a BMW i7 M70 xDrive hátsó tengelyére. A speciális kialakítású erőforrás legnagyobb teljesítménye 360 kW, azaz 489 lóerő, ami önmagában is impozáns volna. A modellnek azonban az első tengelye is hajtott: itt egy 190 kW (258 LE) teljesítményű villanymotor dolgozik. A kombinált csúcsteljesítmény 485 kW (660 lóerő).

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 1

A két egység kombinált forgatónyomatéka Sport üzemmódban 1050 Nm, de ha a pilóta aktiválja az M Launch Control rajtautomatikát vagy az M Sport Boost funkciót, a nyomatéki csúcs felkúszik 1100 Nm-re. Ez a rettenet erő 3,7 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/órára az autót; a végsebességet 250 km/órában maximálták.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 75

Az M Launch Control funkció különlegessége, hogy a villanymotor vezérlése egyszerre felel a hajtásért és a kipörgésgátlásért; a rendkívül precíz teljesítményszabályozás így lehetővé teszi, hogy a motorok minden pillanatban az aszfaltra átadható maximális teljesítményt nyújtsák.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 76

Az M Sport Boost a bal oldali váltókarral aktiválható, a műszeregységen megjelenő egyedi grafika mellett a Hans Zimmer által komponált digitális motorhang is megváltozik. Ez utóbbi egyébként is markánsan eltérő normál és sport üzemmódban.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 77

Az extrém motorteljesítmény mellett a BMW mérnökei igyekeztek a lehető legalacsonyabban tartani a hajtáslánc energiafelhasználását: ennek érdekében adaptív regeneratív fékvezérlést alkalmaztak, míg a hajtáslánc és az utastér hűtésére, illetve fűtésére hőszivattyús rendszer szolgál. A BMW i7 M70 xDrive 100 kilométeren 23,8–20,8 kWh energiát használ el.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 78

A nettó 101,7 kWh kapacitású, nagy energiasűrűségű akkumulátorral együtt ez 488–560 kilométeres WLTP-hatótávolságot eredményez. Ekkora akkuhoz még a váltóáramú töltő is nagy teljesítményű, 22 kW-os, az egyenáramú gyorstöltő pedig 195 kW-tal tud tölteni, ami 10 perc alatt 170 kilométerre elegendő energia felvételét teszi lehetővé.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 79

Az autót nagy tempóra tervezték, de vannak helyzetek, amikor az a fontosabb, hogy minél messzebb jussunk el egy töltéssel. Ezért az i7 M70 xDrive a BMW i7 széria első képviselőjeként Max Range üzemmódot is kapott.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 80

Ezt aktiválva a motorteljesítményt korlátozzák, a végsebesség 90 km/órára esik vissza, a hátsó ablak fűtése visszább vesz a teljesítményből, és nemcsak a klímaberendezés kapcsol ki, de a kormánykerék és az ülés fűtése, valamint az ülésszellőztetés is.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 81

A szenvedés meghozza az eredményt, a hatótávolság ilyenkor 15-25 százalékkal emelkedik. A Max Range funkció az érintőképernyőről, a Controllerről vagy hangvezérléssel aktiválható, kikapcsolásához pedig elég padlóig taposni a gázpedált, aktiválni az M Sport Boost funkciót, vagy maximumra kapcsolni az első ablak párátlanítását.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 82

Az új sportmodell összkerékhajtása, kormányműve, lengéscsillapítói és menetstabilizáló rendszerei egyaránt M-specifikus beállításokat kaptak. Szintén M-hangolású az elektronikusan szabályozott csillapítású, automata szintszabályozású légrugózás, amely csökkentett térfogatú kamrákkal biztosít feszesebb rugózást, közvetlenebb úttartást.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 83

Az első rugótornyok extra kitámasztást kaptak, alapáras a változó áttételű kormánymű és az aktív kanyarstabilizátor, így határozottabban, pontosabban kanyarodik az autó. A fékeket eleve nagyobb tárcsákkal szerelik, de felárért M performance fékcsomag is rendelhető. Exkluzív kialakítású a 21 colos keréktárcsa, amelyre az i7-es történetében először sportabroncsokat is kérhetnek az ügyfelek.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 84

A szemfülesek már a kettős konzolra szerelt külső tükrökről észreveszik a sportos csúcsmodellt; aki kevésbé ügyes, annak a mindenütt elhelyezett M-logók segítenek.

Míg a vezetési élmény sportos, a hátsó utasok kényelmét csorbítatlannak mondja a gyár; erről gondoskodnak a hátradönthető támlás komfortülések, a hatalmas hátsó monitor, amelyhez ülésbe integrálható mélyhang-rezgőmotorokat is kérhetünk. Ha pedig szűk helyre kell beparkolni, azt akár okostelefonról távvezérelve is elvégzi helyettünk az autó.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 85

Szintén okostelefonról, illetve a BMW digitális kulcsáról nyithatók és csukhatók az ajtók – nem a központi zár, hanem maga az ajtó. Miután a vezető beszállt, elég a fékpedálra lépnie, és a vezérlés rácsukja az ajtót.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 86

A BMW i7 M70 xDrive elsőként társítja az Iconic Glow világító hűtőmaszkkeretet M Performance csomaggal. Az első kötény szélén nagy légterelő paneleket találunk, hátul diffúzorral tagolt, egyedi lökhárító zárja a képet.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 87

A kéttónusú fényezés nem alapáras, viszont mostantól speciális BMW Individual színekben is kérhető; a két szín közé a Rolls-Royce-tól ellesett módon kontrasztos elválasztószegélyt rajzolnak. Ez a festés jelentős részben kézi munkával készül.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 88

A BMW az első autógyártó a világon, amely nyersolaj helyett biomasszából állítja elő matt festékeit: miközben a festékanyag kémiai összetétele nem változik, szervesanyag-tartalma biológiai hulladékból származik, így csökkenti a folyamat szénlábnyomát.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 89

Az utastérben sportos díszítőelemek fogadnak, a küszöbbetétekből a fekete/szürke Merino bőrkárpitozáson át az M kormánykerékig, a digitális kijelző M-specifikus tartalmaitól az egyedi vezetőoldali lábtámaszig. Kérhető szénszálas belső dekorcsomag vagy bőr/kasmírgyapjú vegyes kárpitozás is. A csúcsot persze a BMW Individual Manufaktur teljesen egyedi, korlátokat nem ismerő beltéri kreációi jelentik.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 90

A BMW i7 M70 xDrive új generációs infotainment-rendszere a legújabb, 8.5-ös kiadású operációs rendszert futtatja, ami kézreállóbb vezérlést, kényelmesebb kezelést, új nyitóképernyőt, átdolgozott menüstruktúrát jelent. Nagy újdonság a QuickSelect funkció, amely az egyes szolgáltatások gyors, közvetlen elérését és megjelenítését teszi lehetővé. A navigációs rendszer az eddiginél is pontosabban tervezi rá a rendelkezésre álló töltőpontokra az útvonalat.

Nincs ennél erősebb, gyorsabb elektromos BMW 91

A BMW i7 M70 xDrive 2023 második felében kerül a piacra.