Ausztriában megkezdődött a legújabb elektromos teherautó, a Volta Zero sorozatgyártása. Figyelembe véve, hogy a modellt mindössze két és fél évvel ezelőtt mutatták be, elmondható, hogy a teljesen új alapokra épülő jármű meglehetősen gyorsan jutott el a szériagyártásig.
A svéd startup eredetileg a brit piacot célozta meg vele, de közben az öreg kontinensről sem akart lemondani. Innen jött az az ötlet, ami jelenleg a Volta Zerót különlegessé teszi, történetesen, hogy középre helyezett vezetőállással rendelkezik, csakúgy, mint ahogyan azt korunk villamosainál, vagy egyes BRT-buszoknál alkalmazzák a gyártók. A Volta Trucks nem véletlenül Nagy-Britanniában szeretett volna érvényesülni, Londonban ugyanis meglehetősen szigorú szabályozást vezettek be a teherautók holtterére vonatkozóan.
Ennek ellenére nemcsak a britek tartanak igényt a modellre. A Volta Zeróból nemrég az egyik legjelentősebb európai logisztikai szolgáltató, a DB Schenker 150 darabot rendelt. A cégnek több mint 300 példányra van már megrendelése, vagyis a megrendelésállomány jelentős részét uniós országok teszik ki. A Volta Trucksnak jelenleg Angliában, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban van szervizközpontja, de idővel a cég tovább folytatja terjeszkedését.
Érdekesség, hogy a 16 tonnás teherautó sorozatgyártása az MAN Truck&Bus egykori gyárában, Steyrben indult el. A bajor gyártó helyét tehát egy olyan startup vette át, amely megtalálta a piaci rést abban a szegmensben, amiben a tradicionális európai haszonjárműgyártók még nem igazán jeleskedtek a fejlesztéseikkel. Hogy mire lesz elég, az még a jövő zenéje. Az mindenesetre beszédes adat, hogy a Digitális Ügyekért és Közlekedésért Felelős Német Szövetségi Minisztérium 24,6 millió eurós támogatást biztosít a Volta Zero teherautók beszerzésére. Ez egészen pontosan 151 példány forgalomba helyezését teszi lehetővé ez év júniusáig.
A Volta Zero 3,47 méter magas és 9,2 méter hosszú. A hűtődobozos változat ennél egy kicsit nagyobb, mivel 3,75 méter magas és 9,3 méter hosszú. Az áramvonalas kialakításnak köszönhetően mindkét változatnál nagy, 2,18-2,23 méteres raktérbelmagasság áll rendelkezésre. A járművet 225 kWh nettó kapacitású akkumulátorcsomaggal szerelik és egy feltöltéssel körülbelül 200 kilométert tud megtenni. Sebességét azonban 90 km/órában lekorlátozták.
Styer Automotive üzeme 14 ezer Volta teherautó előállítására alkalmas és a szériagyártás jelenlegi szakaszában 700 főnek nyújt munkát. Később pedig további kétezer pozíciót teremthet az elektromos Zerók gyártása.