7 perc 44,881 másodperc – mostantól ezt az időeredményt mutogatja büszkén, bekeretezve a Honda, de minden oka megvan rá. Elődje után az új, 2023-as Civic Type R-rel is megfutották a fronthajtású szériamodellek körrekordját a Nürburgring Nordschleife 2019-hez képest hosszabb, 20,8 kilométeres nyomvonalán.
A Zöld Pokolban felállított rekord receptjének központi eleme a 2,0 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor, aminek legmodernebb formája mellett már 329 lóerős teljesítményt és 420 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot kell megzaboláznia annak, aki a 0-ról 100-ra 5,4 másodperc alatt gyorsuló Civic Type R volánja mögé ül. A hatsebességes, kézi váltóval szerelt modell végsebessége eléri a 275 km/órát is.
Az új Civic Type R nemcsak letisztultabb formákat, de hatékonyabb, innovatív megoldásokat is hozott a japánok kínálatába. Mint azt a Honda csütörtöki közleménye kiemeli, ezek közé tartozik a magasított hátsó szárny, valamint az összetett alsó burkolat, amiknek segítségével nagyobb leszorítóerőt, ezzel együtt pedig jobb úttartást sikerült elérni.
35 mm-rel lett hosszabb a tengelytáv az elődmodellhez viszonyítva, emellett megnövelték a multilink hátsó felfüggesztés nyomtávját a jobb kanyarstabilitás végett. Folyamatosan tesztelte a legsportosabb Civicjének továbbfejlesztett változatát a Honda, és nemcsak az autópályán, hanem – biztosra menve – a rekorddöntés helyszínén is.
Nézd meg videón a Honda rekorddöntését:
Ha többet is meg szeretnél tudni az új Civic Type R-ről, olvasd el tesztünket: