Vitathatatlanul fontos mérföldkőhöz érkezett a Mercedes-Benz G-osztály, mely számos alkalommal vívta ki magának az elismerést, mely szerint a világ legjobb terepjárójának tartják. 1979 óta íródik a típus sikertörténete, 44 év után pedig az a pillanat is elérkezett, amikor az ötszázezredik példány is elhagyta a gyártósort.

Nem hagyja a feledés homályába merülni a különleges alkalmat a stuttgarti márka, ezért a jubileumi modell egészen a G-osztály gyökeréig nyúlik vissza. Ezért az 1986-os modellévből származó 280 GE stílusát testesíti meg, nemcsak az agave zöld szín és az ülésminta formájában, de a kor ikonikus dizájnelemei is megjelennek rajta. Ilyen például az irányjelző műanyagburkolata, ami az 1970-es években megszokottakkal ellentétben, manapság már nem narancssárga árnyalatú. Hasonlóképpen a múltat idézi a hátsó pótkeréktartó, valamint az ötküllős, ezüst kerekek is.

Visszatértek a gyökerekhez a népszerű Mercedesszel 1

Megadta a módját annak a Mercedes-Benz, hogy megünnepelje az ötszázezredik G-osztályos autóját.

Belül a 280 GE-re korábban jellemző, kockás szövet borítja az ülések középső részét, de más jelek is utalnak arra, hogy ez bizony, egy különleges darab – többek között az, hogy az utasoldali kapaszkodókon a „No. 500 000” felirat díszeleg.

Amikor bemutatták a Mercedes-Benz történetének egyik legrégebbi, de legalább annyira jellegzetes, már-már életérzéssé avanzsált modellsorozatát, négyféle motor közül választhattak az ügyfelek, 72 és 150 lóerő közötti teljesítménytartományban.

Visszatértek a gyökerekhez a népszerű Mercedesszel 2

2024-től pedig teljesen elektromos lesz a modellcsalád.

Visszatértek a gyökerekhez a népszerű Mercedesszel 3

Az eredeti 280 GE-t még 1979-ben mutatták be, a 460-as széria részeként.

Jövőre ünnepli gyártásának 45. évfordulóját a Mercedes-Benz G-osztály, de a 2024-es év nemcsak ezért, hanem a tisztán elektromos hajtású utód bemutatkozása miatt is különlegesnek ígérkezik.