Mintegy 14 millióan tekintették meg mindössze egy hét alatt a TikTokon azt a videót, amiben egy amerikai rendőr április 16-án, vasárnap az arizonai Phoenixben sikertelenül próbált meg félreállítani egy önvezető autót.

Ahogyan az a felvételen is hallható, a Waymo autonóm járművének utasa nevetésben tört ki, miközben a motoros rendőrnek próbálta elmagyarázni, hogy hogy nem tudnak továbbmenni, mert az autó nem érti a rendőri karjelzéseket, ők pedig nem tudják irányítani az autót.

@johnnyromano3

POV: youre in a self driving car and the police get involded

♬ original sound - Johnny Romano

Johnny Romano, aki az autóban ült a történtek idején, később a Business Insidernek nyilatkozott a szokatlan helyzetről. Elmondta, hogy először ült önvezető autóban, és eleinte lenyűgözte, hogyan irányította saját magát a Waymo kocsija, majd jött az incidens, amit egy környékbeli felvonulás, illetve az ahhoz kapcsolódó rendőri útbaigazítások idéztek elő.

Mint kiderült, a felvételen látható rendőr rövid időn belül már a második volt, akivel nem tudott mit kezdeni az autonóm jármű, ami – minden ezzel ellentétes útbaigazítási kísérlet ellenére – a felvonulás irányába akart haladni tovább. Végül egy rendőrnek megállt, miután az felszólította arra, hogy egy másik, szemből jövő autó miatt álljon el az útból.

Alapvetően tudta, hogyan kell reagálnia, és lényegében meg is próbálta kikerülni a felvonulást

– magyarázta Romano. „Amint jött a második rendőr, rájött, hogy meg kell fordulnia.”

A férfi elmondása szerint a rendőrök megértették, hogy nincs ráhatása az autóra, mivel az sofőr nélküli. Hozzátette, azonnal kapcsolatba lépett a Waymo ügyfélszolgálatával is, a vállalat diszpécsere pedig egészen addig vonalban is maradt, amíg el nem érték úti céljukat.

A gazdasági portál megkeresésére reagálva a Waymo szóvivője elmondta, fejlett gépi technológiával folyamatosan „tanítják” autóikat, többek között arra, hogyan kell szabályosan reagálni a rendőri karjelzésekre és az építkezésekre, útfelújításokra vonatkozó jelzésekre.

A vállalat azt is megerősítette, hogy autójuk 90 másodperc elteltével sikeresen megoldotta a helyzetet.

2018 óta működik az Egyesült Államokban a Waymo önvezetőautó-megosztó rendszere, amit az emberek egy telefonos alkalmazás segítségével vehetnek igénybe. Egyre több tengerentúli államban van jelen a szolgáltatás, ráadásul a szolgáltatók száma is folyamatosan nő: többek között a Cruise és a Hyundai – az Aptiv járműipari technológiai vállalattal közös – leányvállalata, a Motional is aktív szereplője a piacnak.