Mivel a Bugatti Veyront már évek óta nem gyártják, és számos példány az árokban vagy a roncstelepen végezte, így ebből a sportautóból egyre kevesebb van, és amikor egy-egy példány gazdát cserél, ott bizony az árcédulán igen vastagon fog a ceruza. Manapság 2-3 millió euróért lehet Veyront vásárolni (bőven 900 millió forint felett).
Bugatti Veyron röviden
2005 és 2015 között összesen 450 darab Veyron talált gazdára különböző változatokban. Motorja 8 literes, W16-os, négy turbón keresztül lélegző, alapból 1001 lóerős egység, amelynek a csúcsa a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse modellbe került, amelyben 1201 lóerőt teljesít. A Bugatti Veyron 16.4 Super Sport volt sokáig a világ leggyorsabb sorozatgyártású, közúti sportautója 431,072 km/órás végsebességgel.
Azt már tudjuk, hogy egy Veyronban durván 7 millió forintba fáj az olajcsere, amelyhez az autó hátulját szinte teljesen le kell bontani, hogy hozzáférjenek a 16 darab olajleeresztő csavarhoz. Ez a folyamat 27 munkaórát emészt fel. Néhány napja pedig egy nagy teljesítményű sportautók szervizelésére szakosodott műhely alkalmazottja árulta el, mennyibe kerül a gyertyák és gyújtótrafók cseréje a W16-os motorban.
A trafók darabja 750 dollár (250 ezer forint) volt és több mint egy hónapot kellett várni rájuk. A gyertyák egyébként sima, Volkswagen modellekben is használt, 18 dolláros (6 ezer forint) gyújtógyertyák, de mivel a Bugattitól rendelték őket, ezek darabja 170 dollárba (58 ezer forint) került. Mind a 16 hengernél kicserélték az alkatrészeket. A szerviz 20 ezer dollár magasságában állt meg, amely átszámítva közel 7 millió forint.
Milyen használt autót lehet venni 7 millióból?
Csak néhány példa, hogy ebből az összegből milyen autót lehetne venni ma Magyarországon.
– Audi A8 V8 4,2 TDI 2010
– Alfa Romeo Giulia 2,2 Super 2017
– Range Rover Sport 3.0 V6 2012
– Lexus IS300h 2014
– Porsche Boxter S 2004
A Miamiban (USA) található szerviz szerelője azt is elárulta, hogy ez a munkafolyamat általában 40-50 órás meló, és a legtöbb esetben ki kell emelni a motort, de neki sikerült 35 óra alatt végezni vele, a fotón látható módszert használva. Arra kellett rettentően vigyázni, nehogy valamilyen alkatrész vagy szerszám beleessen a motortérbe.
Állítólag a gyertyákat és a gyújtótrafókat azért kellett cserélni, mert a 13-as és a 16-os hengerben akadozott a gyújtás 225 km/óra környékén…
Videó is van a munkálatokról, de sajnos csak egy részéről:
@fixitsteven 20 hour time lapse spark plug and ignition coil install. About 35 hours to do the whole job. #buggati #bugattiveyron #supercar #exoticcars #1000hp #exoticcars #mechanic #405 ♬ original sound - steve bailey
A nyitókép illusztráció!