A legtöbb modern autóban van egy olyan biztonsági funkció, ami észrevétlenül működik, de sok ember életét megmentette már. Az inercia (crash) kapcsoló lényege, hogy borulás, nagyobb baleset esetén megszünteti az üzemanyagellátást, és ezzel csökkenti a tűzveszélyt, így nem fordulhat elő az a szerencsétlen eset, hogy az üzemanyagpumpa felől ömlik a benzin a törött motortér forró alkatrészeire. 

A rendszer egyszerű, az elektronika és a szivattyú között található, általában a tűzfal környékén, vagy a motor, vagy az utastér felöli oldalon.Tartalmaz egy mechanikus ütésérzékelőt, ami baleset esetén megszakítja az üzemanyag szivattyú áramellátását. 

Ha ez a rejtett kapcsoló aktiválódik, leállhat az autód menet közben 1

A Honda Civic nyocadik generációjában a műszerfal bal oldalán, a borítás mögött található a kapcsoló

Ennek aktiválást nem csak egy nagy borulás válthatja ki. Kisebb ütközés, sőt egy méretes kátyú is be tudja kapcsolni, amivel indíthatatlanná válik az autó. Így aki egy koccanás után a járóképes autóval akar továbbhaladni, de nem tud indulni, az mindenképp ellenőrizze az inercia kapcsolót, mert lehet, hogy csak ez akadályozza a motor működését.

Ennek van egy rejtett gombja valahol az utastérben, általában minden típusnál más helyen: néha az ülés alatt, néha a műszerfal alsó részén, esetleg egy műanyag elemet lepattintva található, nem túl könnyen elérhető helyen. A rejtett elhelyezés oka egyértelmű, ezt a gombot nem lenne jó véletlenül az ablaktörlő helyett aktiválni menet közben. Ezért teszik olyan helyre a gyártók, hogy csak álló helyzetben, alapos keresés után lehessen hozzáférni. 

Ha sikerül megnyomni, akkor záródik az áramkör, és mintha egy biztosítékot kapcsoltunk volna fel, az üzemanyagellátás visszatér a normál üzemmódba. Hogy a mi autónkon hol van azt egy Google-keresés segíthet felfedni, de ha nincs információ, akkor a műszerfal alatti részt, a tűzfalnál érdemes tüzetesen átnézni, de mint ahogy a videó is mutatja, még az ülések alatti terület is esélyes.