Így vagy úgy, de valamilyen formában 75 év után a süllyesztőben köt ki a Land Rover márkanév. A Jaguar-Land Rover-cégcsoport (JLR) vezetése ugyanis márkái újrapozicionálása, illetve egy új stratégia alkalmazása mellett döntött.

A továbbiakban „márkák házaként” fog funkcionálni a konszern, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az egyszerűbb megkülönböztethetőségre hivatkozva külön márkákká válnak ki az eddigi típusok, vagyis Defender, Discovery, Jaguar és Range Rover. Egy múlt heti előadása során Adrian Mardell vezérigazgató úgy fogalmazott a névváltozások kapcsán, hogy elég erősnek tartják a típusneveiket ahhoz, hogy azok márkanévként is megállják a helyüket.

„A valóság az, hogy a Range Rover egy márka, és a Defender is az” – magyarázta Mardell. „Azt mondják az ügyfeleink, hogy van egy Range Roverük. A luxusautó-iparban letisztultságra van szükség, amit egy Land Rover Range Rover SV nem ad meg. Szeretjük a Land Rovert, de nem rendelkezik akkora tőkével, mint a Range Rover, miközben a Defendernél hatalmas növekedés látható” – idézi szavait az Autoblog.

A brit konszern egy későbbi, a Car and Drivernek eljuttatott közleményében leszögezte, hogy nem tűnik el teljesen az autógyártás felszínéről az 1948-ban alapított Land Rover, olyannyira nem, egyes modellekre továbbra is felkerül majd a legendás nevet szerepeltető embléma, de inkább szimbolikus jelleggel.

Eközben a JLR óriási erőfeszítéseket tesz meg az elektromos átállás jegyében, aminek részeként az egyik brit üzem átalakítása folyamatban van: Halewoodban a jövőben kizárólag villanyautókat fognak gyártani, továbbá itt tervezik bevezetni a cég új, közepes méretű elektromos SUV-platformját, aminek alapját a korábbi EMA-modul adja majd.

Az elektrifikáció részeként 2025-ben debütál a tisztán elektromos hajtású Range Rover, de a közeljövőben érkező három Jaguar-típus közül egyike, az elsőként bemutatkozó GT modell ugyancsak villanyautó lesz.