A Motorsport Világtanács keddi ülésén végre hivatalossá tették, hogyan is néz majd ki a pénteken rajtoló azeri Forma-1-es (sprint)hétvége, illetve utaltunk rá, hogy a versenyzők számára is született egy kedvező döntés.

A Nemzetközi Automobil Szövetség megváltoztatta azt a szabályt, amely az egy szezonban felhasználható fő motorkomponensek (belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-K, MGU-H) maximális számát határozza meg.

Ezekből eddig legfeljebb három darabot lehetett büntetlenül felhasználni, és ahhoz képest, hogy csak a negyedik forduló jön a hétvégén, több versenyző máris a büntetés határára került. Az FIA talán erre és a szezon hosszára is tekintettel eggyel emelte az engedélyezett komponensek számát, azaz három helyett négyet lehet majd felhasználni a fent említett elemekből.

A hármas korlátozás meglehetősen szigorúnak és észszerűtlennek tűnt eddig is, de szerencsésebb lett volna a szezon kezdete előtt dönteni egy ilyen horderejű változtatásról. Az év közbeni módosítás kifejezetten hátrányba hozza például az Alpine-t, amelynek versenyzői egyedüliként még az első motorjukat használják, az emeléssel pedig később profitálhatnak a riválisaik esetleges hátrasorolásából. Az FIA döntése alapvetően jó, de az időzítése rossz, így akár az erőviszonyokat is befolyásolhatja.