A Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj szombati napján mutatkozik be a Forma-1-ben a sprintidőmérő: ennek eredménye adja majd a 100 kilométeres, az elmúlt két évből már ismert sprintfutam rajtsorrendjét, azaz a pénteki időmérő, illetve a vasárnapi nagydíj teljesen elkülönült a sprintes eseményektől.
Ez elméletileg jól hangzik, csakhogy hiba csúszott a rendszerbe. A szabályalkotók ugyanis, amikor a sprintidőmérő alapjait lefektették, úgy fogalmaztak, hogy a Q1-ben „új közepes”, a Q2-ben szintén „új közepes”, míg a Q3-ban „új lágy” gumikkal kell részt venni. Ahogy azt megírtuk, ez okozhat bonyodalmat: aki pénteken nem spórolt a szabadedzésen és az időmérőn friss lágyat, az elesik a jó sprintes rajthely lehetőségétől.
A súlyos fogalmazási hibát a Nemzetközi Automobil Szövetség felismerte, de már nem tudta módosítani, így a hétvégén mindenkinek azzal kell főznie, amije van, illetve maradt. A McLaren britjének, Lando Norrisnak, illetve Cunoda Jukinak az AlphaTauritól nem maradt semmije: ők, ha bejutnak az SQ3-ba (a Q3 sprintidőmérős megfelelőjébe), legfeljebb a tévét nézhetik és malmozhatnak, ugyanis nem maradt már egyetlen szett vadiúj lágy gumijuk sem.
Norrisék a pénteki időmérő végén lőtték el a kérdéses szettet, melynek köszönhetően a hetedik helyről rajtolhat a brit vasárnap, frissebb abroncsokkal, mely előnyt jelenthet neki a rajtnál és a nagydíj korai szakaszában. Cunoda eközben félig kényszerből került erre a pályára: a japán pont egy lágy gumit írt le, amikor falnak csapta autóját a szabadedzésen, de náluk egyébként is az volt a terv Jonathan Eddolls vezető versenymérnök szerint, hogy a szabadedzésen jobban megismerik a piros oldalfalú Pirellik viselkedését.