Az első futamok eredményét ismerve több meglepetéssel is szolgált a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj időmérő edzése. Charles Leclerc szárnyalása mellett Fernando Alonso és az Aston Martin visszaesése mondható még kirívónak: a spanyol csak a hatodik lett az időmérőn, a pole-pozíciós körnél egy másodperccel lassabb idővel.

Azt már a hétvége előtt lehetett tudni, hogy a zöld autók nem tartoznak majd a legjobbak közé az egyenesben, pedig Bakuban a pálya jelentős része padlógázas szakasz – köztük egy kb. 1,5 kilométer hosszú egyenessel. Erre jött még pénteken az Aston Martin DRS-problémája: a rendszer inkább nem működött, Alonso és Lance Stroll is hiába nyomkodta a nyitást aktiváló gombot, a szárny meg sem mozdult.

„Kicsit jobbak is lehettünk volna” – fogalmazott az időmérőt követően Alonso. „Gondjaink voltak az első edzésen és az időmérőn is a DRS-sel, ez néhány tizedmásodpercünkbe került. Tekintve, milyen szoros az állás, ez különbséget jelentene.”

„Mindazonáltal még hosszú hétvége áll előttünk. Újabb időmérő és futam, majd a nagydíj vasárnap, rengeteg lehetőséggel, szóval reméljük, hogy pár helyet tudunk javítani” – tette hozzá 2005 és 2006 legjobbja.

A bakui pályára a Forma-1-es csapatok hagyományosan alacsony leszorítóerős, sokszor külön erre a pályára gyártott hátsó szárnyakkal érkeznek. Így tett az Aston Martin is – valószínűleg ez okozhatta problémáikat, de a csapat erről nem beszélt a pénteki eseményeket követően.