Még a németországi TÜV szakemberei szerint is jobban hasonlít lovaskocsira, mint autóra, mégis átment a műszaki vizsgán az a 129 éves Benz Victoria, ami valószínűleg a világ legöregebb, még forgalomképes autója. Az átvizsgálásra kedden került sor, az akkori eredmény alapján a következő két évben még biztosan utcára merészkedhetnek a matuzsálem korú technikával.

Az 1894-ben épült autót Alexander Gütermann badeni textilvállalkozó vásárolta meg – derült ki az Auto Bild cikkéből. Még egy legenda is köthető az autóhoz, miszerint Gütermann egyszer olyan gyorsan hajtott vele, hogy talán minden idők első gyorshajtási bírsága is ehhez a Benzhez fűződik. Bár akkoriban még sebességhatárok sem voltak érvényben, állítólag három márkát kellett fizetnie.

A képre kattintva lesd meg, milyen egy 129 éves, mégis patika állapotú autó:

Csont nélkül átment a műszaki vizsgán a 129 éves autó 1

Gütermann azonban nem bízott a technikában, aminek szerves részét képezi a 3,0 literes, egyhengeres motor, annak 6 lóerőjével és 30 km/órás végsebességgel. Olyannyira nem, hogy állítólag a következő évben rendelt még egy ugyanolyan autót a gyártól, csak motor nélkül, kocsiként. Bármi az igazság ezzel kapcsolatban, az biztos, hogy a 99-es gyártási számú Benz Victoria egészen 2009-ig, több generációt átívelően a családban maradt. Később az autórajongó hírében álló Karl-Heinz Rehkopf, a PS raktárvállalat alapítója vásárolta meg az autót, de azt nem árulta el, hogy mennyiért.

Rehkopf einbecki autómúzeumjában állították ki a majdnem 130 éves autót, és a műszaki vizsga után is ugyanoda tért vissza, viszont napi szinten megcsodálható a 2500 járműből álló kiállítás részeként. Rendkívüli állapotát a múzeum szóvivője azzal magyarázta, hogy egész évben karbantartják a járművet.

Csont nélkül átment a műszaki vizsgán a 129 éves autó 25

3,0 literes, egyhengeres motor hajtja, és bár a 6 lóerőtől nem kell csodákat várni, állítólag a történelem első gyorshajtási bírságát erre az autóra szabták ki. (Fotó: Swen Pförtner/dpa/picture alliance/Getty Images)

Csont nélkül átment a műszaki vizsgán a 129 éves autó 26

A sikeres vizsga értelmében még biztosan forgalomba merészkedhet. (Fotó: Swen Pförtner/dpa/picture alliance/Getty Images)

Tekintve, hogy az autógyártás hajnalán, a 19. század végén még teljesen más elképzelések mentén körvonalazódott az ipar, mint a napjainkban, különleges szabályok vonatkoznak erre a ritka, különleges példányra. Csak nappal lehet vezetni, mivel lámpaként gyertyák funkcionálnak, de az irányjelzést is egy piros tárcsa látja el, nem beszélve a szélvédő és a biztonsági öv hiányáról.

Mostanában nem ez az első 100 évnél idősebb autó, ami különösebb, de annál indokoltabb figyelmet kap: korábban a Vezess is beszámolt róla, hogy egy 1914-es Ford T modellel jelentek meg egy romániai vizsgaállomáson.