Több ízben is beszámolt róla a Vezess, hogy adott esetben bődületes mennyiségű víz szükséges egy-egy kigyulladt elektromos autó eloltásához. Ennek oka az, hogy bár statisztikai értelemben kisebb valószínűséggel kap lángra, mint egy belső égésű motorral szerelt jármű, a lítium-ion akkumulátor miatt sokkal nagyobb és nehezebben eloltható tűz keletkezik, mégpedig a cellákban lévő energiamennyiség miatt, aminek hatására úgynevezett termikus menekülés megy végbe.
Egy brit vállalat azonban kifejezetten erre a célra alakította át a Toyota Hiluxot: a két-, de még háromtengelyesre bővített változatban is elérhető terepjáró a föld alatti és többszintes parkolóházakban – ahol általában magasságkorlátozás van érvényben – is hatékonyan fékezi meg a lángokat. Kifejezetten előnyös tehát a gyorsbeavatkozó, Hiload-féle Hilux, ha a villanyautó ráadásul egy parkolóházban gyullad ki.
A yorki Prospeed Motorsport által gyártott konstrukció esetében plató helyén kapott helyet a Coldcut Cobra nevű rendszer, ami az akkumulátortűz megfékezésének a kulcsa. Egy tüskével ugyanis behatol az akkumulátorházba, ahová 300 baros nyomáson – ami több mint 100-szor annyi, mint egy autógumié – fecskendez vizet, így 10 perc alatt, mindössze 240 liter víz felhasználásával oltja el a tüzet. Ez amellett, hogy a töredéke az eddig elhangzott, több tízezer literes nagyságrendeknek, a Hilux tartályában ötször ennyi víz fér el.
Jelenleg Csehországban tesztelik a tűzoltóvá avanzsált, mindössze 1850 mm magas Toyotát, egy példány máris a tűzoltóság flottájához tartozik. Bár egyelőre nem derült ki, milyen hajtáslánccal szerelték a különleges Hiluxot, a Prospeed Motorsport rövidesen a piacra is betörne, mind az 5 tonnás össztömegű, négy-, mind pedig a 6,5 tonnás össztömegű, hatkerékhajtású modelljével, akár nagyobb gyártási kapacitásra is felkészülve.
Korábban a Vezess az Audi győri gyárában alaposabban is körbejárta, hogyan oltják el a hétköznapokban a kigyulladt elektromos autókat: