A Forma-1-es Miami Nagydíjon szombaton a világ leggazdagabb emberei közül kettő is feltűnt, ott volt az Amazon-alapító Jeff Bezos és a Tesla-, SpaceX- és Twitter-vezér, önjelölt zseni Elon Musk is.
Az utóbbi a Red Bullnál vendégeskedett, valamint sportág vezetőivel, a jogtulajdonos Liberty Media CEO-jával, Greg Maffeijel és a Forma-1-et igazgató Stefano Domenicalival is csevegett. (Nyitóképünkön – j-b.: Maffei, Domenicali, Christian Horner Red Bull-csapatfőnök, Musk.)
A milliárdos utólag elárulta, hogy új ötlettel is „megkínálta” az F1 fejeseit:
„Élvezetes beszélgetésünk volt az aerodinamikáról és az akkumulátortechnológiáról. Felvetettem, hogy tarthatnának tisztán elektromos autók és belső égésű/hibrid erőforrással szerelt autók közötti F1-es versenyt is” – írta a közösségi médiában.
Yesterday in the pit pic.twitter.com/NnAdSUxaBq
— Elon Musk (@elonmusk) May 7, 2023
Nem világos, Musk tud-e az évek óta futó Forma-E létezéséről, mindenesetre az ötlete nem igazán életszerű, mert bár a tisztán elektromos autók azonnal rendelkezésre álló csúcsnyomatéka valóban elképesztő, még az F1-eseknél is jobb gyorsulást kínálhat, az akkumulátortechnológia jelenlegi korlátai miatt a végsebesség és a megtehető táv tekintetében igen messze vannak a királykategóriától.
A Forma-E versenyautók csúcssebessége 300-320 km/óra – az F1-eseké, pályától is függően, valahol 370-380 km/óra körül van –, csúcsteljesítménye 470 LE (F1: bő 1000 LE), az ePrix-futamokon pedig mindössze nagyjából 100 km-s távot tesznek meg (az F1-ben 305 km + 1 kör). Nagyjából olyan lenne ez, mint egy erős ificsapatot a Bajnokok Ligája aktuális címvédője ellen a gyepre küldeni.