2023 első negyedévében összesen 600 darab, 16 tonnás vagy afölötti elektromos tehergépjárművet állítottak forgalomba az Európai Unióban (illetve Norvégiában és Svájcban) – több mint négyszer annyit, mint a 2022. év ugyanezen időszakában, amikor is még csak 134 darabot adtak el az akkumulátor-technológiás teherautókból. 

Meglepő módon a megrendelések túlnyomó része a Volvo Trucks-hoz futott be, amely összesen 486 darab teherautókra kapott megrendelést. Ez a tavalyi év hasonló időszakához képest 141 százalékos növekedést jelent. A növekedés alapvetően négy olyan országnak köszönhető, amely amely már amúgy is élen jár az elektromobilitásban Európában, mivel főként Hollandiából, Németországból, Norvégiából és Svédországból rendeltek elektromos teherautókat.

Úgy tűnik tehát, hogy bejött a Volvo Trucks-nak, hogy 2022-ben kiegészítette kínálatát az akár 44 tonnás szerelvény össztömegre is hitelesíthető, nehézkategóriás FH, FM és FMX modellek akkumulátoros elektromos változatával. Ezzel a göteborgi cég a maga hat darab, sorozatban gyártott elektromos termékével az iparág legszélesebb nulla lokális károsanyagkibocsátású termékfelhozatalával büszkélkedhet a piacon.

Az elektromos Volvo tehergépjárművek gyártása 2019-ben kezdődött az FL, illetve az FE modellekkel. Azóta összesen több mint 5 ezer darab ilyen, akkumulátor-technológás teherautót értékesített a világ mintegy 40 országában, köztük Magyarországon. Az eladott példányok többsége Európában és Észak-Amerikában talált gazdára. Ettől az évtől kezdve a svéd gyártó megkezdi az e-teherautóinak értékesítését  Dél-Afrikában, Dél-Koreában, Indiában és a latin-amerikai piacon is.

A Volvo Trucks jelenleg három gyárban készít elektromos termékeket: svédországi Göteborgban, a franciaországi Blainville-ben és az egyesült államokbeli New River Valley-ben. A harmadik negyedévtől pedig  belgiumi Gentben található gyárban is megkezdődik az elektromos Volvo teherautók sorozatgyártása.