A nálunk most vadonatúj modellként színre lépő ZR-V Észak-Amerikában HR-V néven kapható, ám ez nem kell, hogy összezavarjon bennünket: ideát a városi HR-V és a középkategóriás CR-V közé, tehát egy meglehetősen fontos pozícióba ékelődik be az újonc.
A műszaki alapokat a Honda alsó-középkategóriás autója: a Civic adja, a padlólemeztől kezdve a multilink hátsó felfüggesztést alkalmazó futóművön át a 2,0 literes benzinmotorra épülő e:HEV full hibrid hajtásláncig. Az összes fődarabot áthangolták természetesen, de a részletek még nem ismertek.
A ZR-V orrkialakítása fényképen erősen megosztó, a karosszéria harang alakú keresztmetszete és a hangsúlyos rácsozatú hűtőmaszk Darth Vader sisakját idézi – fehérben meglehetősen szokatlan látvány. Ezzel együtt letisztult, egyszerű vonalakból építkezik a modell, a hátsó lámpatestek például nélkülözik a függőleges elemet.
A méreteket egyelőre nem közölte a Honda, de az észak-amerikai rokon alapján meglehetősen méretes autóra számítunk (l. alábbi táblázat). A csomagtartó maximális kapacitása 1291 liter, ami a HR-V, nem pedig a CR-V térfogatához közelít.
HR-V (EU) | ZR-V (USA)* | CR-V (EU) | ||
Hosszúság | mm | 4340 | 4 567 | 4600 |
Szélesség | mm | 1790 | 1 839 | 1932 |
Magasság | mm | 1582 | 1 610 | 1679 |
Tengelytáv | mm | 2610 | 2 654 | 2663 |
Nyomtáv elöl | mm | 1535 | 1 590 | 1602 |
Nyomtáv hátul | mm | 1540 | 1 605 | 1630 |
Szabad hasmagasság | mm | 188 | 178 | 190 |
Az utastérben 9 colos érintőképernyő, több USB-töltőpont, puha tapintású anyagok és hangulatvilágítás teremt majd modern környezetet.
A ZR-V idén ősszel érkezik a Honda európai kereskedéseibe.