Az Egyesül Államokban működő, Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) 67 millió jármű azonnali visszahívására szólít fel az ARC Automotive vállalatot, mivel az általuk gyártott légzsákpatronok hibásan működnek. Az autóipari beszállító azonban vitatja a dolgot, szerintük nem indokolt a tömeges visszahívás.

A hivatal legalább kilenc olyan esetre hivatkozott, amikor az ARC Automotive által gyártott patronok nem felfújták a légzsákot, hanem felrobbantak, ezzel jelentős sérülést okozva az autóban ülőknek. A kilenc esetből hét, köztük egy haláleset, az Egyesült Államokban történt. A 67 millió légzsákfeltöltő mindegyike a 2018 januárját megelőző 18 éves időszakban készült.

„Nem értünk egyet az NHTSA új, átfogó kérésével, hiszen a kiterjedt helyszíni vizsgálatok nem találtak eredendő hibát” – nyilatkozta az ARC szóvivője. 

A CNN beszámolójából kiderült, hogy 12 autógyártó modelljeire vonatkozna a visszahívás, köztük GM, Stellantis, BMW, Hyundai és a Kia gyártmányokra. A GM már döntött is ez ügyben, saját kezükbe vették a dolgot és 1 millió autót hívnak vissza a fent részletezett hiba miatt. Az eset kísértetiesen hasonlót a Takata légzsákbotrányára, amely gyakorlatilag a világ összes autógyártóját sújtja. Többéves időtartamban gyártott járművekről van szó, egyes becslések szerint 100 millió autóról. A mai napig durván 11 millió jármű még mindig a hibás légzsákokkal közlekedik és most úgy tűnik, hogy ez a szám 67 millióval bővült.

Ez lehet a történelem második legnagyobb volumenű visszahívási hulláma, ha kötélnek áll az ARC Automotive, akiknek joggal szorult babszem a…, hiszen a Takata csődbe ment a légzsákbotrány okán.