A Nikola Motor Company és az Iveco közös közleményt adott ki, amelyben lényegében rendezték a két cég európai piacot illető sorsát. Ez azt jelenti, hogy egy lépéssel közelebb került Európa az elektromos, vagy hidrogéncellás S-Way bemutatáshoz.
Erre azért volt szükség, mert a közelmúltban a két cégnek egy darabig közös tulajdonosa volt az olasz-amerikai konszernt, a CNH Industrial személyében. Tavaly azonban az Iveco levált és teljesen függetlenné vált, emiatt pedig rendezni kényszerült a viszonyát a Nikola Motor Company-val is. A két cég abban állapodott meg egymással, hogy az Iveco Csoport teljes mértékben átveszi a németországi Ulmban működő gyárat, illetve annak tulajdoni jogát, az amerikai vállalat pedig megkapja az S-Way technológiai licencét az észak-amerikai piacra vonatkozóan.
A licenc magában foglalja az Iveco Csoporthoz tartozó, az FPT Industrial által fejlesztett első generációs e-tengelyt is, ami kritikus fontosságú a Nikola Motor Company által fejlesztett elektromos és hidrogéncellás nyergesek szempontjából. Mindezért cserébe az Iveco szabad hozzáférést kap a közösen fejlesztett BEV és FCEV járművek vezérlőszoftvereihez és szükség esetén tovább is fejlesztheti őket.
Az Iveco Csoportot vélhetően az is ösztönözte erre a lépésre, hogy a Nikola Motor Company megjelent az európai piacon. A német zöld energiaszolgáltató, a GP Joulse ugyanis még januárban szándéknyilatkozatot írt alá az amerikai startuppal arról, hogy száz darab Nikola Tre üzemanyag cellás nyerges vontatót vásárol. Azt nem tudni egyelőre, hogy az Iveco és a Nikola Motor Company új együttműködése hogyan érinti ezt az üzletet, de több mint valószínű, hogy immáron Iveco márkájú S-Way-eket fognak szállítani a vállalatnak.