Aki jelenleg új autót keres, annak minden eddiginél jobban oda kell figyelnie az üzemanyag-fogyasztásra, hiszen az utóbbi hónapokban bizony zokogva gurultunk be a kútra ha tankolni kellett.

Kíváncsi vagy, mennyit fogyasztanak manapság az új autók? Itt a friss lista, amelyben összegyűjtöttük az ADAC, a WLTP és a Spritmonitor (ahol felhasználók osztják meg autóik valós fogyasztását) adatai alapján a ma kapható legkisebb étvágyú új autókat. Kizárólag dízel és benzines modellek szerepelnek a listán.

Márka/modell Teljesítmény Fogyasztás (gyári) liter/100 km Valós fogyasztás (liter/100km)
KIA Niro 1.6 GDI Hybrid Edition 7 DCT6 141 Le 3,4 5,07
Toyota Yaris 1.5 Hybrid CVT* 116 Le 3,8 4,59
Mazda 2 Hybrid Pure CVT* 116 Le 3,8 4,28
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI SCR Base 116 Le 3,9 5,04
Renault Clio BLUE dCi 100 Evolution 101 Le 4,1 4,7
Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 Active Pack 101 Le 4,1 4,8
Opel Corsa 1.5 Diesel Edition 102 Le 4,2 4,47
Citroen C3 BlueHDi 100 Stop&Start C-Series 102 Le 4,2 5,5
VW Golf 2.0 TDI SCR Life 115 Le 4,2 5,09
Audi A3 Limousine 35 TDI 150 Le 4,2 5,09

* ugyanaz az a két autó, csak más logóval

Mi az a WLTP-szabvány?

A WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) egy fogyasztásmérési módszer. Nevével ellentétben nem globálisan érvényes metódus. A WLTP Európában lépett először hatályba 2016-ban, kicsit módosított formában Japánban és Dél-Koreában megszabja a fogyasztás- és az emissziómérést. Emiatt az autógyártóknak továbbra is óriási feladat marad az eltérő kínai, közel-keleti, amerikai és európai előírások szerint külön-külön bevizsgáltatni az autókat a forgalomba helyezési engedélyekhez. A különböző autók fogyasztási értékeinek összehasonlíthatósága kedvéért a WLTP is laborbéli mérés, akárcsak az 1992-től érvényes NEDC (New European Driving Cycle), csak a szimulált forgalom áll közelebb a valóságoshoz.

A Vezess-csapata is rendszeresen méri az autók valós fogyasztását. Nézd meg Értékbecslő sorozatunk legfrissebb részét: